وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر به استان کرمان:

فاز دوم موزه هنرهای صنعتی کرمان تکمیل می‌شود

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر پنجشنبه وارد استان کرمان شد و تا شامگاه، ضمن بازدید از برخی مراکز و پروژه‌های فرهنگی و هنری، به دیدار خانواده شهید رسانه، یکی از رزمندگان و جانبازان دوران مقدس و نیز یک بانوی هنرمند کرمانی رفت.

کد مطلب: ۱۳۰۰۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد
فاز دوم موزه هنرهای صنعتی کرمان تکمیل می‌شود

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی که در قالب سفر استانی دولت به کرمان سفر کرده است، در جریان بازدید از موزه هنرهای معاصر صنعتی گفت: فاز دوم موزه هنرهای معاصر صنعتی تکمیل و تجهیز می‌شود.

وی با بیان اینکه تکمیل فاز دوم این موزه هشت میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان جزو موزه‌های فاخر و یک مجموعه تاریخی و میراثی ارزشمند است.

گفتنی است موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان یکی از زیباترین و بزرگترین موزه های ایران و جنوب شرق در خیابان شریعتی بعد از چهارراه طهماسب آباد کرمان قرار دارد. بنای این موزه نزدیک به ۸۰ سال پیش توسط مردی نیکوکار به نام اکبر صنعتی زاده برای پرورشگاه کودکان یتیم ساخته شد که تا حدود ۴۰ سال به عنوان پرورشگاه استفاده می شد. در سال ۱۳۵۶ این محل برای نگهداری و نمایش آثار سید علی اکبر صنعتی هنرمند، نقاش، مجسمه ساز و آثار سایر هنرمندان ایران و جهان به موزه تبدیل شد.

بازدید از کتابخانه ملی و تالار مرکزی کرمان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر پنجشنبه پس از ورود به کرمان به همراه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال و جنوب استان و دیگر مدیران زیرمجموعه وزارتخانه در استان بعد از بازدید از موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان از بخش های مختلف کتابخانه ملی در این شهر نیز دیدن کرد و از نزدیک در جریان خدمات ارائه شده به مراجعان قرار گرفت.

اسماعیلی همچنین در بازدید از پروژه نیمه تمام تالار مرکزی کرمان گفت: در راستای سیاست تکمیل پروژه های نیمه تمام فرهنگی هنری در سراسر کشور ، نهایت تلاش خود را می کنیم این مجموعه تا آبان‌ ماه امسال به بهره برداری برسد.

به گفته وی تکمیل تالار مرکزی کرمان از پروژه‌های مهم این استان به شمار می‌رود که روند تجهیز و تکمیل آن به خوبی در حال انجام است.

اسماعیلی در ادامه افزود: طبق برنامه ریزی ها قرار است، پروژه تالار مرکزی آبان‌ ماه امسال ضمن میزبانی از یک جشنواره ملی به طور رسمی افتتاح شود و در اختیار اهالی فرهنگ و هنر استان کرمان قرار گیرد.

دیدار با خانواده شهید رسانه و بانوی هنرمند کرمانی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در جریان سفر به استان کرمان، با حضور در منزل شهید علامرضا آتشی با فرزند و همسر این شهید رسانه در دفاع مقدس دیدار و گفت‌وگو کرد و با لوح تقدیر و اهدای گل از این خانواده تجلیل به عمل آورد.

شهید غلامرضا آتشی گوهری سال ۱۳۳۲ در شهر جوپار از توابع شهرستان کرمان متولد شد و در مبارزات قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز حضوری فعال داشت. او با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان خبرنگار و تصویربردار عازم جبهه های دفاع مقدس شد و سرانجام هنگام فیلمبرداری از صحنه های عملیات کربلای ۵ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه برنامه های خود در سفر به کرمان به دیدار مطهره قربانی بانوی هنرمند پیشکسوت هنرهای تجسمی رفت و از وی تجلیل به عمل آورد.

اسماعیلی در دیدار با هنرمند پیشکسوت تجسمی ضمن تشریح زوایای زندگی هنری و خلاقانه این هنرمند که به تولید آثار هنری ارزشمندی انجامید تاکید کرد که کارهای هنری این هنرمند با کمک ارشاد در خلال برگزاری نمایشگاه یا دیگر رویدادها در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد.

حضور در گلزار شهدا و دیدار با یکی از رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس

حضور در گلزار شهدای کرمان و ادای احترام به مقام شهیدان آرمیده در این مکان مقدس بویژه سردار شهید سلیمانی از جمله دیگر برنامه های امروز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کرمان بود.

اسماعیلی همچنین شامگاه پنجشنبه با حضور در منزل سید ابراهیم یزدی‌زاده از رزمندگان و جانبازان دوران مقدس دیدار و گفت و گو کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اهدای لوح تقدیر از این پیشکسوت ایثارگر و فعال رسانه ای استان کرمان تجلیل به عمل آورد.
سید ابراهیم یزدی زاده نخستین رییس سازمان بسیج رسانه استان کرمان بود که تا سال ۹۷ این سمت را برعهده داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار