مدیر كل منابع طبیعی ایلام :

30در صد جنگل های زاگرس ایلام دچار خشكیدگی شد

خبرگزاری پانا : مدیر كل منابع طبیعی ایلام گفت: ۶۴۰ هزار هكتار جنگل در استان وجود دارد كه ۳۰ درصد آنها آسیب دیده و در معرض خشكیدگی قرار دارند.

کد مطلب: ۱۳۰۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ؛صیدرضا احمدی اظهار كرد: خشكسالی های متعدد در ۱۰ سال گذشته و ورود ریزگردهای غربی از مهم ترین عوامل ایجاد كننده خشكیدگی جنگل های زاگرس استان ایلام بوده است.
وی افزود: مشكلات جنگل های زاگرس بسیار فراتر از اعتباراتی است ،كه به آن اختصاص داده شده است.
مدیركل منابع طبیعی ایلام ادامه داد: امیدواریم با بسیج همگانی و مشاركت مردم و همچنین حمایت مالی دولت بتوان برای احیا این جنگل ها گام های مثبتی برداشته شود.
احمدی در خصوص طرح های اجرا شده در زمینه منابع طبیعی در استان از جمله طرح پیشگیری و مقابله با خشكیدگی درختان بلوط جنگل های استان یادآور شد: طرح جام، طرح نهالكاری، تثبیت شن های روان، شناسایی كانون های بحران، طرح مبارزه با انگل لورانتوس و ... در راستای توسعه جنگل و پیشگیری از خشكیدگی جنگل های استان در حال انجام است.
وی همچنین از تولید بیش از دو میلیون اصله نهال در نهالستان سردسیری شهرستان ایوان در سال جاری خبر داد.
مدیركل منابع طبیعی ایلام تاكید كرد: این نهالستان با گستره هشت و نیم هكتار با هدف تولید نهال گونه های پهن برگ بومی و سازگار با شرایط اقلیمی استان احداث شده است.
احمدی اضافه كرد: این نهالستان ظرفیت تولید سالانه سه میلیون اصله نهال را داشته و اقدام هایی در راستای توسعه و افزایش ظرفیت آن از محل اعتبارهای ملی و استانی در حال انجام است.
و ۸۷ درصد گستره استان ایلام را عرصه های طبیعی و جنگلی تشكیل می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار