خبرنگار دانش‌آموز پانا از استان مازندران:

مطالعه، ضرورت کار خبرنگاری است

تبریز(پانا) - دانش‌آموز خبرنگار پانا از مازندران با اشاره به مشقت‌های شغل خبرنگاری و لازمه علاقه خبرنگار به این حرفه مطالعه را امری ضروری برای خبرنگاران عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۹۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد
مطالعه، ضرورت کار خبرنگاری است

سونیا کاظمی، دانش‌آموز خبرنگار پانا از شهرستان ساری استان مازندران، در سلسله گفتگوهای خبرگزاری پانا آذربایجان شرقی به مناسبت روز خبرنگار، در ارتباط با علاقه‌مندی خود به حرفه خبرنگاری گفت: «از پایه هفتم در مدرسه در اجرا و مجری‌گری فعالیت داشتم که از طرف مدرسه به سازمان دانش‌آموزی معرفی شدم و سازمان نیز دوره‌های خبرنگاری را برگزار کرد. من نسبت به این حرفه اطلاع کافی نداشتم و بعد از چهار ماه خبرنگاری را آغاز کردم. بعد از آغاز کار متوجه شدم که خبرنگاری حال و هوای دیگری دارد و همین موجب شد تا به این حرفه علاقه‌مند شوم.»

وی افزود: «ورود به این عرصه در زندگی اجتماعی من نیز تاثیر بسزایی داشت و باعث شد حس مسئولیت‌پذیری در من تقویت شود و مشکلات مردم دغدغه من شود و برای حل کردن مشکلات آنان تلاش کنم.»

این دانش آموز خبرنگار خاطرنشان کرد: «اصلی ترین وظیفه خبرنگار بعنوان صدای رسای مردم این است که مشکلات آنان را بیان کند و رسالت یک خبرنگار گفتن صادقانه حقایق است. کنجکاوی اصلی‌ترین ویژگی یک خبرنگار است که با تمرین زیاد باعث تقویت شم خبرنگاری او می‌شود و استقامت و پایداری خبرنگار در این راستا بی‌تاثیر نیست و برای تهیه خبر ممکن است با مشکلات متعددی روبرو شود، ولی پشتکار یک خبرنگار باعث عدم خستگی او می‌شود.»

وی عنوان کرد: «خبرنگار باید بتواند از محیط آرام خود خارج شده و با مردم ارتباط برقرار کند چراکه این رفتار برای پیدا کردن هرچه بیشتر حقایق می‌تواند به او کمک کند.»

کاظمی همچنین توصیه کرد: «کسانی باید وارد حرفه خبرنگاری شوند که عشق به این شغل در آنها وجود داشته باشد، چرا که خبرنگاری ساعت نمی‌شناسد، اصلا تعطیلی ندارد و همواره خبرنگار در حال تهیه خبر است. یک خبرنگار باید مطالعه بسیار داشته باشد و مطالعه برای یک خبرنگار از نان شب هم واجب‌تر است چراکه این امر موجب پیشرفت هرچه بیشتر یک خبرنگار می‌شود.»

دانش‌آموز خبرنگار: سما رزمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار