چگونه با مصرف غذا طول عمرمان را افزایش ‌دهیم؟

تهران (پانا) - یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره امکان افزایش طول عمر در اثر مصرف مواد غذایی توضیح داد.

کد مطلب: ۱۲۹۹۲۴۳
لینک کوتاه کپی شد
چگونه با مصرف غذا طول عمرمان را افزایش ‌دهیم؟

به گزارش جامعه ۲۴، مجید حسن قمی درباره اینکه گفته می‌شود میوه‌هایی چون انار، سبزیجاتی چون کلم بروکلی و گُل کلم، آجیل‌هایی چون بادام و گردو، ماهی، لوبیا و سبزیجات دریایی، برنج و زردچوبه و زنجبیل بخورید تا طول عمرتان زیاد شود، گفت: در این مواد غذایی آنتی‌اکسیدان وجود دارد. ما به آنتی اکسیدان‌ها، ضد سرطان‌ها می‌گوییم. این مواد غذایی به خاطر خاصیت ضد اکسیدانی که دارند باعث می‌شوند رادیکال‌های آزادی که در بدن ایجاد می‌شود تا حد زیادی ساقط شده و در بدن افزایش پیدا نکنند.

وی با بیان اینکه این مواد غذایی، سبزیجاتی نظیر کلم بروکلی و کلم، غذا‌های دریایی یا آجیل و مغز‌ها گرو‌هایی غذایی سالم هستند، اضافه کرد: در بشقاب سالم و در واقع مای‌پلیتی که سازمان بهداشت جهانی درباره تغذیه توصیه می‌کند، می‌گوید بهتر است که قسمت زیادی از بشقاب‌تان سبزیجات باشد؛ بنابراین این مواد غیر از اینکه باعث می‌شوند آنتی اکسیدان‌ها در بدن زیاد شود، به فرد کمک می‌کنند تا همه گروه‌های غذایی را دریافت کند. همچنین کمک می‌نند تا فرد، پروتئین را از منابع گیاهی هم بگیرد که به سلامتش کمک می‌کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه مصرف این غذا‌ها کمک می‌کند که وزن فرد زیاد نشده و حتی فشار خون هم بالا نرود؛ گفت: در برخی از بیماری‌ها مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون و دیابت توصیه ما این است که فرد مبتلا همین گروه سبزیجات را به خاطر خاصیت آنتی‌اکسیدانی و کاهش سایز و وزنی که می‌تواند برای فرد به دنبال داشته باشد، استفاده کند.

وی درباره غذا‌های دریایی، آجیل‌ها و مغز‌ها تاکید کرد: اگر به اندازه کافی مصرف شوند و زیاده‌روی نشود، به ویژه در آجیل‌ها که کالری فوق‌العاده‌ای دارند، کمک می‌کند مشکلی برای فرد پیش نیاید و البته مواد مغذی مثل منزیوم، کلسیم و زینک را برای فرد تامین کنند.

رژیم غذایی ژاپنی خوب یا بد؟

قمی گفت: منزیوم، کلسیم و زینک جزو مواد معدنی هستند که کمک می‌کنند تا بدن، سیستم ایمنی خود را تقویت کند، این موضوع کمک می‌کند فرد به بیماری دچار نشود.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: حال نکته‌ای که درباره طول عمر گفته می‌شود، این است که؛ هر بیماری که فرد به آن دچار می‌شود، حتی اگر بیماری‌های غیرواگیر باشد مانند دیابت، فشار خون و ناراحتی‌های قلبی و ...، می‌تواند با فشاری که روی بدن و سیستم ایمنی و سیستم رگی بدن می‌آورد، از طول عمر فرد کم کند؛ بنابراین باید این مواد مصرف شود تا بدن بتواند سیستم ایمنی خود را تقویت کند و به بیماری دچار نشود. به این طریق است که طول عمر فرد افزایش پیدا می‌کند.

قمی درباره رژیم غذایی ژاپنی هم گفت: به صورت گسترده یک نوع رژیم غذایی با عنوان رژیم غذایی ژاپنی وجود دارد، یعنی یک نوع رژیم دریایی از قبیل سویا، سس سویا، سوپ و برنج و بیشتر بخارپز و به همراه مصرف زیاد ادویه‌جات؛ این نوع رژیم، رژیم مدیترانه‌ای یا رژیمی است که زردپوست‌ها دارند که بیشتر کنار دریا زندگی می‌کنند و غذا‌های دریایی می‌خورند. این نوع رژیم تامین‌کننده اسید‌های چرب ضروری برای بدن است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اضافه کرد: در مواد غذایی که کباب یا سرخ می‌شوند مواد اکسیدان تولید می‌شود، این اکسیدان‌ها برای رادیکال‌های آزاد، برای بدن و سلامتی بدن دردسر ایجاد می‌کنند. وقتی که از الگوی رژیم غذایی ژاپنی تبعیت می‌کنیم اتفاقی که می‌افتد این است که دیگر آن رادیکال‌های آزاد در بدن به حداقل می‌رسند، چون سراسر آنتی اکسیدان هستند، و از این طریق به سلامت زندگی کردن کمک می‌کنند و باعث می‌شوند کمتر به بیماری دچار شویم.

حسن قمی در پایان تاکید کرد: اگر از این جهت به این رژیم نگاه شود بله ممکن است طول عمر را هم زیاد کند یا بار بیماری‌ها را کم کند. اما اینکه فکر کنید مثلا با رعایت رژیم غذایی صرف ممکن است طول عمرمان زیاد شود این ممکن است مقداری بُلف باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار