وزیر کشور در سفر به مناطق سیل‌زده کهگیلویه و بویر احمد:

مردم نگران نباشند؛ خسارت‌های سیل جبران خواهد شد

تهران (پانا) - وزیر کشور در جمع مردم یک روستای سیل‌زده در استان کهگیلویه و بویر احمد گفت مردم نگران خسارت‌های سیل نباشند چراکه این خسارت‌ها با همراهی دولت جبران خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۹۸۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد
مردم نگران نباشند؛ خسارت‌های سیل جبران خواهد شد

احمد وحیدی که برای بررسی خسارت های سیل به استان کهگیلویه و بویر احمد سفر کرده است، عصر امروز از روستای سیل زده «کره» از توابع شهرستان دنا بازدید و از نزدیک مسائل و مشکلات را رسیدگی کرد.

بخش زیادی از شالیزارها و باغات اهالی روستای کره به دلیل بارش‌های سیل آسای اخیر نابود شده است. وزیر کشور پای درد دل مردم روستای کره نشست و قول رسیدگی به مشکلات آنان را داد.

وحیدی در جمع مردم سیل‌زده این روستا اظهار داشت: با وجود حجم بارندگی بالا، خوشبختانه خسارت جانی نداشتیم.

وی با اشاره به خسارت‌های حوزه کشاورزی و پرورش ماهی گفت: این خسارت‌ها قابل جبران است و دولت کمک خواهد کرد؛ مردم نگران نباشند، دسترنج شما اصلاح خواهد شد.

وزیر کشور با بیان اینکه مسئولان در کنار مردم هستند افزود: اولین اولویت در این منطقه تامین لوله آب است که هر چه سریع‌تر آب به درختان و کشت‌ها برسد. دومین کار این است که باید به سرعت گِل و لای بین مزارع برداشته شود که ریشه مزارع خشک نشود.

وحیدی ادامه داد: چندین دستگاه ماشین آلات سنگین را بسیج خواهیم کرد که مشکلات راه‌ها و تاسیسات برق این منطقه را بررسی و حل کنند.

بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویر احمد، وزیر کشور به درخواست سید علی احمدزاده استاندار و برای تسریع در کمک به مردم خسارت دیده از سیلاب اخیر، از مناطق روستایی و عشایری استان بازدید می‌کند.

بارش شدید باران و جاری شدن سیل در هفته جاری در استان کهگیلویه و بویر احمد خسارت هایی به تاسیسات زیربنایی و بخش های کشاورزی و عمرانی در این استان وارد کرد.

جریان شدید سیل طی روزهای گذشته در شهرستان های مختلف استان کهگیلویه و بویر احمد، باعث آب‌گرفتگی معابر و منازل در شهر ها و روستاهای آن شد.

در پی بارش های سنگین و شدید عصر روز دوشنبه ۱۱ مردادماه در بیشتر خیابان ها و محلات شهرستان‌های بویر احمد و دنا و به ویژه شهر یاسوج، سیل به راه افتاد و موجب آبگرفتگی بسیاری از منازل ساکنین این مناطق شد.

این وضعیت در سایر شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله گچساران، کهگیلویه و چرام نیز وجود داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار