مراسم سوگواره" احلی من العسل"در شهرستان کمیجان برگزار شد

اراک (پانا) - همزمان با سراسرکشور سوگواره احلی من العسل با حضور امام جمعه،فرماندار، مسئولین شهرستان، دانش‌آموزان  و فرهنگیان در دبیرستان شبانه‌روزی اندیشه شهرستان کمیجان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۹۸۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
مراسم سوگواره" احلی من العسل"در شهرستان کمیجان برگزار شد

در این مراسم معنوی و پرشور، دانش آموزان پیشتاز در قالب هیات های عزاداری با لباس‌های مشکی در لبیک به ندای حضرت قاسم بن الحسن (ع) که مرگ را شیرین تر از عسل خوانده بود، آمادگی خود را برای جانفشانی در راه اسلام با برپا کردن مجلس عزا و ماتم اعلام کرده و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت ابراز داشتند.

امام جمعه شهرستان کمیجان در این آیین معنوی با اشاره به ویژگی های جوانان و نوجوانان عاشورایی گفت: از جمله این ویژگی ها، ایمان و بصیرت و تبعیت از امام حسین (ع) بود که نور هدایت انسانها به سمت رستگاری است و دست انسان ها را می گیرد و آنان را به مقصد که بهشت و رسیدن به خداوند است می رساند.

وی افزود: امروز باید با اهداف قیام امام حسین (ع) و سیره زندگی و شهادت آن بزرگوار آشنا شویم تا با ایستادگی در برابر ظلم و ستم بتوانیم به سعادت دنیا و آخرت دست یابیم.

سوگواره احلی من العسل با هدف پاسداشت مقام حضرت قاسم علیه السلام و ترویج روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت همزمان با سراسر کشور در کمیجان نیز برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار