مدیرعامل آبفای تهران:

آورد آبی سیلاب‌ها معادل سه روز مصرف آب تهران بود

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران عنوان کرد که بارش‌ها و سیلاب اخیر حدود ۱۰میلیون مترمکعب یعنی تنها معادل مصرف سه روز آب تهران به ذخایر آبی اضافه کرده است.

کد مطلب: ۱۲۹۸۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
آورد آبی سیلاب‌ها معادل سه روز مصرف آب تهران بود

به گزارش مهر، محمدرضا بختیاری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به میانگین مصرف روزهای اخیر تهران که معادل سه میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب بوده است گفت: بارش‌ها و سیلاب اخیر حدود ۱۰ میلیون مترمکعب یعنی معادل مصرف سه روز آب تهران به ذخایر آبی اضافه کرده است.

وی افزود: در پی بارش‌ها و سیلاب‌های اخیر این تصور نادرست در افکار عمومی شکل گرفته که آورد آبی سیلاب‌ها کمک زیادی به ذخایر و منابع آبی کرده است و این در حالی است که بخش عمده این سیلاب‌ها در حوضه‌های آبریز نبوده است.

مدیرعامل آبفای استان تهران ادامه داد: با آمادگی قبلی و تدابیر اندیشیده شده در چارچوب پدافند غیرعامل، حتی خروج ۱۲ ساعته تصفیه‌خانه‌های شماره ۲ (کن) و هفتم تهران از مدار نیز هیچ خللی در آب‌رسانی به پایتخت ایجاد نکرد و از ۳۰ ساعت پیش از آغاز سیلاب، آماده مواجهه با این مشکل بودیم و حجم مخازن را به گونه‌ای تنظیم کردیم که هیچ مشکلی در روند تأمین آب رخ ندهد.

بختیاری خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری و اجرای پروژه‌های آب‌رسانی در استان تهران بر مبنای پدافند غیرعامل و مدیریت بحران موجب پایداری شبکه با کم‌ترین میزان خسارت شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار