معاون سازمان سنجش اعلام کرد؛

تاریخ دقیق دو نوبت کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ اعلام شد

تهران (پانا) - معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش گفت دو نوبت کنکور ۱۴۰۲ در دی ماه ۱۴۰۱ و تیر ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۹۸۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد
تاریخ دقیق دو نوبت کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ اعلام شد

حسن مروتی امروز در نشست خبری اعلام نتایج کنکور سراسری سال 1401 درخصوص برگزاری کنکور سال 1402 طبق مصوبه جدید شورای عالی انقلاب گفت: ثبت‌نام برای نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ در روزهای ۸ تا ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۱ انجام می‌شود و آزمون نوبت اول در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش افزود: ثبت‌نام نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ در روزهای ۱۵ تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ انجام می‌شود و آزمون در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

وی افزود: نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۲ در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ برگزار می شود. ثبت نام برای این نوبت از آزمون در روزهای ۸ تا ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۱ انجام می گیرد. نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ به این صورت است که صبح روز ۲۹ دی ماه آزمون گروه علوم تجربی و در بعدازظهر آن آزمون گروه زبان های خارجی و صبح روز ۳۰ دی ماه آزمون گروه علوم انسانی و گروه علوم ریاضی و در بعدازظهر آن آزمون گروه هنر برگزار خواهد شد.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش گفت: نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۲ در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می شود و ثبت نام برای این نوبت از آزمون در روزهای ۱۵ تا ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ انجام می شود. نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ به این صورت است که صبح روز ۱۴ تیر ماه آزمون گروه های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی و در بعدازظهر آن آزمون گروه هنر و صبح روز ۱۵ تیرماه آزمون گروه علوم تجربی و در بعدازظهر آن آزمون گروه زبان های خارجی برگزار خواهد شد.

وی همچنین درباره تاریخ برگزاری آزمون‌های ارشد و دکتری نیز گفت: آزمون کارشناسی ارشد عصر روز پنج شنبه ۱۱ اسفند و صبح و عصر روز جمعه 12 اسفند ۱۴۰۱ برگزار می‌شود و ثبت نام این آزمون نیز طی روزهای 16 تا 22 آذرماه سال 1401 انجام می‌شود. آزمون دکتری نیز صبح روز پنج‌شنبه ۱۱ اسفند برگزار می‌شود و ثبت‌نام برای این آزمون نیز طی روزهای 22 تا 29 آبان ماه 1401 انجام می‌شود.

معاون سازمان سنجش درباره تاثیر سوابق تحصیلی در کنکورها گفت: تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۱ به میزان ۴۰ درصد با تاثیر مثبت، در کنکور ۱۴۰۲ به میزان ۴۰ درصد با تاثیر قطعی، در کنکور ۱۴۰۳ به میزان ۵۰ درصد با تاثیر قطعی، در کنکور ۱۴۰۴ به میزان ۶۰ درصد با تاثیر قطعی با نمرات پایه‌های یازدهم و دوازدهم و در کنکور ۱۴۰۵ به میزان ۶۰ درصد با تاثیر قطعی با نمرات پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم محاسبه می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار