نماینده دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی کشور:

مجلس دانش‌آموزی باید محل حقیقی مطالبه‌گری باشد

زاهدان (پانا) - نماینده دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی کشور گفت مجلس دانش‌آموزی باید محل حقیقی مطالبه‌گری باشد.

کد مطلب: ۱۲۹۷۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش‌آموزی باید محل حقیقی مطالبه‌گری باشد

زهرا سلطان آبادی، نماینده دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی کشور و رییس مجلس دانش‌آموزی دختران سیستان و بلوچستان در دوره دهم، در مراسم اختتامیه این دوره از مجلس به ایراد نطق پرداخت.

متن کامل نطق سلطان آبادی به شرح ذیل است:
«دوسال پیش که برای اولین بار به عنوان نماینده مجلس دانش آموزی لب به ایراد نطق باز کردم؛ اولین سخنم این بود که آرزو می‌کنم دو سال دیگر زمانی که از پشت این صندلی ها برخاستیم شرمنده صداهایی که قرار بود رسانه شان باشیم نشویم. اما زهی خیال باطل؛ غافل از اینکه شرمنده مان نکنند فعل صحیح تری برای تکمیل این جمله بود.
اما اکنون من وکیلِ شرمنده ای هستم‌ که با کورسویی از امید آمده ام که برای آخرین بار دردنامه قطبم را باز کنم.
استقلال حق طبیعی انسان است، اما اشتغال غلط دانش آموزان یا بهتر است بگویم کودکان کار، به تنهایی مرزهای حیات طیبه را جا به جا کرده است.
نگرانی دانش آموزان این کشور برای خرج و مخارج زندگیشان کمی برای سنشان سنگین است؛ نفت باید برای دانش آموزان ما سقف می‌ساخت، نه آن که در کنار دریای عمان مصداق بارز آب در کوزه و تشنه لبان گشتن باشیم.
ضمیمه اعتبارنامه هایمان احکام مشاورین مدیر کلی بود که پیشنهاد می‌کنم که اگر قرار است همچنان پوشالی باقی بمانند، بودجه جوهر و کاغذهایمان را هدر ندهیم، این دو سال زیاد شنیده ایم که بودجه نداریم.
تند صحبت کردن ما را بی احترامی تلقی نکنید؛ این نتیجه کم سابقه بودن برگزاری این چنین جلسه هایی است و الا خوب می‌دانیم که در این ۳ دقیقه های طلایی باید حرفی را به زبان بیاوریم که شأن موکلانمان حفظ شود؛ چون ما مأمور به تکلیف هستیم و در برابر موکلانمان موظفیم.
مجلس هرچه را که از ما سلب کرد به ما آموخت که چطور درد میلیون ها نفر را در ۳ دقیقه بیان کنیم.
در میان «آموزش» و «پرورش» ترازوی عدالت بگذارید چرا که هرگاه خواستیم مشکلی را حل کنیم از یک طرف بام افتادیم.
آیین نامه این مجلس بارها بازمهندسی شد، اما هیچوقت مقدمه اش اصلاح نشد که مجلس برای مطالبه گری، دفتر تمرینی است که پس از دو سال خط خورده رها می‌شود.
امروز ثمره ١٠ دوره این مجلس دست شما امانت؛ امیدواریم که برای دوره بعد محل حقیقی مطالبه گری باشد.
ما ‌که برای خدمت آمدیم، آزمودیم و آموختیم، اما ما را به سخت جانی خود این گمان نبود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار