مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی :

نیاز استان به ایجاد رشته های تخصصی فرش و صنایع دستی

خبرگزاری پانا: مدیر عامل شركت شهركهای صنعتی خراسان شمالی در دیدار با دكتر جعفری ، نماینده مردم بجنورد ، گرمه وجاجرم ، مانه و سملقان و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی گفت : با توجه به فعالیت موفق آمیز خوشه فرش خراسان شمالی ، وجود رشته تحصیلی فرش در یكی از دانشگاههای استان عامل مهمی در پیشرفت بافندگان فرش و ارتقاء كیفیت فرش است.

کد مطلب: ۱۲۹۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمدرضا باقری به اهمیت آموزشهای تخصصی برای فرشبافان استان اشاره كرد و ادامه داد: فرش دستباف خراسان شمالی متاثر از ویژگی های برجسته فرهنگی و هنری به سبب نقش قابل ملاحظه ای که در تولید و صادرات و اشتغالزایی داشته است در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفت و این کالای سنتی قابلیت برخورداری از شهرت جهانی و معروفیت بسیار را دارد.

وی به اهمیت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در استان نیز اشاره كرد و افزود : منطقه ویژه اقتصادی بجنورد دارای گرایش تجاری، صنعتی و آموزشی می باشد كه احداث دانشگاه بین المللی نیز در این منطقه پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان خراسان شمالی گفت : تامین اعتبار مهمترین مشكل فراهم نمودن زیرساختهای صنعتی منطقه ویژه اقتصادی بجنورد است كه تخصیص ردیف بودجه خاص ملی به برخی از استانها كه جهت تامین زیربناهای صنعتی مناطق ویژه دچار مشكل هستند راهكار مناسبی است.

رییس هیات مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان خراسان شمالی مزیت های ویژه منطقه اقتصادی بجنورد را برخورداری این استان از 300 کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان و ارتباط با کشورهای آسیای میانه از طریق ترکمنستان، قرارگیری در محور جاده آسیایی، کاهش هزینه تولید، برخورداری از معافیت های گمرکی و مالیاتی اعلام کرد.

باقری ،گسترش صنعت ترانزیت، صادرات مجدد و انتقال كالا و جلب و تشویق سرمایه گذاری داخلی و خارجی و ایجاد اشتغال مولد را از اهداف دیگر منطقه ویژه اقتصادی اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار