با هدف ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی کشور با جمعیت بیش از ۱۰ دانش‌آموز صورت گرفت؛

ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی طرح «شهید دانش‌آموز رضا پناهی» به استان‌ها

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش شیوه‌نامه اجرایی طرح «شهید دانش‌آموز رضا پناهی» را به ادارا­ت‌کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۷۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی طرح «شهید دانش‌آموز رضا پناهی» به استان‌ها

بنا به اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در راستای تحقق سند تحول و سیاست‌های دولت مردمی مبنی بر رسیدگی به مناطق کم‌برخوردار و با هدف ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی کشور با جمعیت بیش از ۱۰ دانش‌آموز، شیوه‌نامه اجرایی طرح «شهید دانش‌آموز رضا پناهی» را به ادارات‌کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

در این شیوه نامه بر بهینه‌سازی و ساماندهی فضاها و زیرساخت‌های کاربردی در مسیر تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت اسلامی مبنی بر ضابطه‌مند شدن و ایمن‌سازی مدارس، ذیل سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و سند تحول بنیادین، تاکید شده است.

گفتنی است تحصیل دانش‌آموزان در مدارس نامناسب و ناایمن کانکسی و سنگی، دغدغه‌ای نه‌تنها برای والدین بلکه مطالبه آحاد جامعه است؛ بنابراین ساماندهی فضاهای ناایمن و نامطلوب آموزشی و رسیدگی به آنها یکی از ارکان مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

همچنین توسعه عدالت آموزشی به ویژه برای دانش‌آموزان مناطق محروم کشور، ایمن‌سازی و فضاهای آموزشی و پیشگیری از بروز حوادث برای دانش آموزان و کادر آموزشی، ایجاد سازگاری و انطباق با معماری و فرهنگ و تمدن اسلامی_ ایرانی، بهسازی، زیباسازی و مصون‌سازی مدارس کانکسی و سنگی بر اساس شرایط اقلیمی و بومی از اهداف این شیوه‌نامه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار