در جلسه شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی کردستان بیان شد:

هدف، حمایت کامل از سازمان دانش‌آموزی است

سنندج (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان بیان کرد هدف، حمایت کامل و همه‌جانبه از سازمان دانش‌آموزی است.

کد مطلب: ۱۲۹۶۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد
هدف، حمایت کامل از سازمان دانش‌آموزی است

هاشم ناظمی جلال، مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان در اولین جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش‌آموزی در اداره کل آموزش وپرورش استان کردستان افزود: هدف اصلی ما حمایت کامل از سازمان دانش آموزی است.

وی بیان کرد: انتظار ما از نمایندگان مجلس دانش آموزی استان این است که در مدت فعالیتشان، استان خود را به خوبی معرفی کرده و با نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان ارتباط داشته باشند و نیازهاو مشکلات آموزش استان را با آنها در میان بگذارند.

ناظمی جلال افزود: آموزش و پرورش استان حمایت کامل را از برنامه های سازمان دانش آموزی به عمل خواهد آورد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان کردستان با اشاره به برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان کردستان، گفت: تربیت اجتماعی، مهمترین رسالت سازمان بوده و در این مسیر، شورای برنامه‌ریزی، مهمترین رکن و هسته اصلی تصمیم‌گیر سازمان دانش‌آموزی در استان است.

عبداللهی، رئیس سازمان دانش آموزی استان بیان کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت دانش آموزان پیشتاز در حیطه مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و.. به مدت دو سال است که از طریق فضای مجازی در سطح استان پیگیری شده است. خوشبختانه در اکثر شهرستان فعالیت ها به نحوه قابل قبولی رصد و پیگیری شده است.

عبداللهی اضافه کرد: در سال تحصیلی جاری در سطح استان 59 هزار دانش آموز پیشتاز مشغول به فعالیت بوده و در طی این مدت از تعدادی از شهرستانهای استان بازدید به عمل آمده است. از اهداف تشکیلات دانش‌آموزی می‌توان به زمینه‌سازی تعلیم و تربیت برای کسب فضائل اخلاقی و کمالات انسانی، توانمند کردن اعضا برای باهم زندگی کردن و بهتر زندگی کردن در جامعه و تقویت قابلیت‌های فردی و گروهی اشاره کرد.

وی تاکید کرد: الگو قراردادن سیره بزرگان دین در زندگی، شناخت هویت ملی و دینی، افزایش مسوولیت‌پذیری، ارتقای دانش علمی، کسب مهارت‌های اجتماعی، شکوفایی و رشد استعدادها نیز از جمله اهداف دیگر این سازمان به شمار می‌رود. این تشکیلات دارای منش، روش، شعار، سلام و احترام، علائم و نشانه‌ها، قول و پیمان، سوگند پرچم، سرود ملی، پرچم، لباس فرم و کارت شناسایی است و هر عضو تشکیلات سازمان دانش‌آموزی باید در حفظ روحیه و هویت تشکیلاتی بکوشد و به مفاد هویت تشکیلاتی منبعث از هویت ملی و اسلامی ایمان و اعتقاد داشته باشد.

عبداللهی ادامه داد: همفکری، همدلی و همکاری به عنوان شعار این تشکیلات دانش‌آموزی است. ادب و خوش اخلاقی، راستی و درستی، یاری و مهربانی، دوستی با طبیعت، دیانت و معنویت، نظم پذیری و قانون‌مداری، میهن دوستی، تلاش و صرفه جویی، شجاعت و دلیری، عدل و انصاف، مشارکت جویی و تدبیر و تفکر از جمله منش‌ها در این تشکیلات سازمانی را تشکیل می‌دهد.

وی عنوان کرد: در راستای فعالیت فرهنگی و هنری و برنامه‌های سازمان، در تاریخ دهم مرداد ماه اختتامیه مجلس دهم در تهران با شرکت چهار نفر از نمایندگان مجلس استان کردستان برگزار خواهد شد، همچنین برگزاری اردوی ملی دانش آموزان یاور مربی پیشتاز را در تاریخ های 29 مرداد و2 شهریورکه در اردوگاه مقدس اردبیلی در شهر اردبیل را پیش رو خواهیم داشت که جمعاً 29 نفر از استان کردستان در این اردو شرکت خواهند کرد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان کردستان بیان کرد: این سازمان، تشکیلات پیشتازان و مجلس دانش‌آموزی را دارد و مهمترین ماموریت آن، تربیت اجتماعی دانش‌آموزان است که برای رسیدن به این مهم باید بیشترین سرمایه گذاری را برای نسل نوجوان و جوان داشته باشیم زیرا این گروه آینده ساز ایران اسلامی هستند.

در این شورا تصمیمات ارزشمندی در راستای تقویت فعالیت های سازمان دانش آموزی، فعال کردن شوراهای برنامه ریزی شهرستانها و مناطق و تمهید مقدمات اعزام دانش آموزان به اختتامیه مجلس دهم و اردوی ملی اردبیل اتخاذ شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار