عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با پانا

برگزاری کنکور 1402 طبق مصوبه جدید؛ دانش‌آموزان نگران نباشند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس می‌گوید کنکور 1402 طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود و دانش‌آموزان نگران برگزاری کنکور نباشند.

کد مطلب: ۱۲۹۶۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کنکور 1402 طبق مصوبه جدید؛ دانش‌آموزان نگران نباشند

محمد وحیدی درخصوص آخرین تصمیمات درباره نحوه برگزاری کنکور سال 1402 به پانا گفت: در این زمینه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای مبنی بر حذف دروس عمومی و تاثیر قطعی 60 درصدی معدل در کنکور داشت که ابلاغ شده است و کنکور سال آینده نیز باید طبق این مصوبه برگزار شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق قانون آموزش و پرورش نیز باید یک سال قبل از زمان برگزاری آزمون نسبت به تغییرات آن اطلاع رسانی کند، اظهار کرد: قرار نیست با اجرای کنکور آسیبی به دانش‌آموزان، داوطلبان و محصلان مناطق محروم وارد شود و دانش‌آموزان نباید نگران نحوه برگزاری کنکور باشند.

جزئیات اجرایی کنکور پس از تصویب در شورای سنجش اطلاع‌رسانی می‌‌شود

وی تاکید کرد: جزئیات فنی و اجرایی کنکور سال آینده باید پس از تصویب در شورای سنجش و پذیرش دانشجو اطلاع رسانی شود.

براساس این مصوبه در آزمون سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ فقط سوابق تحصیلی سال دوازدهم با تاثیر قطعی در نظر گرفته می‌شود و در کنکور سال ۱۴۰۴ معدل سال یازدهم نیز اضافه می‌شود و در کنکور سال ۱۴۰۵ سوابق تحصیلی سال دهم هم اضافه خواهد شد. با این مصوبه، سنجش داوطلبان برای ورود به دانشگاه به دو بخش تقسیم می‌شود که یک بخش مربوط به سوابق تحصیلی و یک بخش مربوط به کنکور است. تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در سال ۱۴۰۲ صرفا ۴۰ درصد خواهد بود و در سال ۱۴۰۳ به ۵۰ درصد تاثیر قطعی می‌رسد و در سال ۱۴۰۵ به ۶۰ درصد تاثیر قطعی خواهد رسید.

همچنین براساس مصوبه جدید، دروس عمومی از کنکور حذف می‌شود و کنکور دو بار در سال برگزار می شود و سوابق تحصیلی نیز قابل تکرار است، به این معنا که اگر معدل سه سال آخر برای دانش آموزان مطلوب نبود، آن دانش‌آموز می‌تواند شرکت در امتحانات را چندین بار تکرار کند تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کند، بدین ترتیب کنکور سراسری فقط شامل دروس تخصصی می‌شود و دروس عمومی در سوابق تحصیلی تاثیرگذار خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار