اردوی دانش‌آموزان عشایر فرصتی برای آشنایی با آداب و رسوم استان‌ها

ساری (پانا) - یکی از دانش‌آموزان مازندرانی شرکت‌کننده در اردوی دانش‌آموزان عشایر اظهار کرد در این اردو با آداب و رسوم مردم استان‌های دیگر و شرایط زندگی دور از خانواده آشنا شده است.

کد مطلب: ۱۲۹۶۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد
اردوی  دانش‌آموزان عشایر فرصتی برای آشنایی با آداب و رسوم استان‌ها

بیست و یکمین دوره اردوی کشوری دانش‌آموزان عشایر در مشهد برگزار شد و ۱۵۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر از مقطع متوسطه اول و دوم به صورت مجزا در این اردوی ۵ روزه شرکت کردند.

۹ دانش‌آموز مازندرانی نیز از شهرستان سوادکوه شمالی به همراه دانش‌آموزان سراسر کشور مهمان امام هشتم (ع) شدند.

امیرمهدی خادمی، دانش‌آموز پایه هفتم دبیرستان شهید آیت الله کوهستانی از روستای شاه کلا و ایلیا نادری دانش‌آموز پایه نهم از دبیرستان شهید سعیدی از اهالی روستای چایباغ از جمله دانش‌آموزانی هستند که در این اردو شرکت کردند و در گفت‌وگو با پانا از مزایای این اردو سخن گفتند.

امیرمهدی خادمی در رابطه با آموخته‌هایش از این اردو گفت: «این اردوی سراسری باعث شد تا با زبان و آداب و رسوم مردم استان های دیگر آشنا شوم، در کار گروهی و مشارکت رشد کنم و تجربه زندگی دور از خانواده را کسب کنم، همچنین دوستان زیادی را هم از سراسر کشور به من هدیه کرد.»

وی افزود: «زیارت دوباره امام رضا بعد از شش سال بسیار برایم لذت‌بخش بود، گویا حسی متحول‌کننده در هوایی که تنفس می‌کردم پخش شده بود و آن را استشمام می‌کردم.»

ایلیا نادری در رابطه با کلاس‌هایی که در این اردو برای دانش آموزان برگزار شد، بیان کرد: «علاوه بر زیارت و خرید در کلاس‌های آموزشی که برایمان ایجاد کرده بودند هم شرکت کردیم. کلاس‌ها و مسابقات ورزشی، آموزشی و مهارتی نظیر: برپا کردن چادر، گروه سرود، خبرنگاری، جهت‌یابی، طناب‌کشی، دو و میدانی و...برایمان برگزار شد.»

وی تاکید کرد: «تا به حال در اردویی این چنینی شرکت نکرده بودم و این اردو برایم تجربه‌ای لذت‌بخش و به یادماندنی خواهد بود و اگر بار دیگر برایم فرصتی این چنینی فراهم شود حتما در آن شرکت خواهم کرد.»

دانش آموز خبرنگار: محبوبه جعفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار