مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد

داوری مسابقات قرآن دانش‌آموزان کشور توسط ۴۳ داور برگزیده ملی و بین‌المللی

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش جزئیات مرحله نهایی مسابقات قرآن دانش‌آموزان را که از دوم مردادماه به میزبانی آذربایجان شرقی آغاز شده است، تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۶۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
داوری مسابقات قرآن دانش‌آموزان کشور توسط ۴۳ داور برگزیده ملی و بین‌المللی

«میکائیل باقری» در گفت‌وگو با روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی پیرامون جزئیات برگزاری مرحله نهایی چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ویژه دانش‌آموزان سراسر کشور گفت: این دوره از مسابقات در بخش آوایی با حضور حدود ۶۰۰ دانش‌آموز برگزیده سراسر کشور از ۲ مردادماه تا ۸ مردادماه در دو بخش دختران و پسران به میزبانی استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

وی افزود: دانش‌آموزانی که به این مرحله راه یافتند در مراحل قبلی یعنی در مراحل آموزشگاهی، شهرستانی، استانی، مقدماتی و کشوری حدنصاب نمره لازم را کسب کرده و مجوز حضور در مرحله نهایی را پیدا کرده اند.

باقری عنوان کرد: این مسابقات بعد از ۲ سال برگزاری مجازی، امسال به صورت حضوری در حال برگزاری است و همه پروتکل‌های بهداشتی علیه کرونا نیز در برگزاری آن رعایت می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: قرار است دانش‌آموزان در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ عمومی قرآن، حفظ ۵ جز، حفظ ۱۰ جز، حفظ ۲۰ جز و حفظ کل قرآن، اذان و مداحی باهم به رقابت بپردازند.

باقری ادامه داد: برای داوری مرحله نهایی این دوره از مسابقات از حضور ۴۳ داور برگزیده ملی و بین المللی استفاده کردیم که از برترین‌های کشور هستند.

وی اضافه کرد: در پایان این دوره نیز از ۲۲۰ دانش‌آموز حائز رتبه یک تا ۵ تقدیر می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در پایان افزود: مسابقات امسال در بخش پسران از دوم تا چهارم مردادماه و در بخش دختران از پنجم مردادماه تا هشتم مردادماه برگزار می‌شود که بعد از بخش آوایی، دانش‌آموزان شرکت کننده در رشته‌های نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، تفسیر، انشای نماز در قالب مسابقات پژوهشی در مشهد در دهه آخر مردادماه به رقابت باهم می‌پردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار