آیت‌الله رئیسی در دیدار با خانواده‌ شهدا، ایثارگران و نخبگان استان مرکزی:

طرح جامع کاهش آلودگی از طرح‌های اولویت‌دار دولت برای اراک است

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری با ابراز نگرانی از آلایندگی برخی صنایع در شهر اراک اظهار داشت توسعه یافتگی یک ضرورت، اما فرع بر حفاظت از محیط زیست است. مسئله محیط زیست و آ‌لاینده‌ها از قدیم در این شهر مطرح بوده، لذا طرح جامع کاهش آلودگی هوا یکی از طرح‌های ضروری و اولویت‌دار دولت مردمی برای استان مرکزی و شهر اراک است.

کد مطلب: ۱۲۹۵۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح جامع کاهش آلودگی از طرح‌های اولویت‌دار دولت برای اراک است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و نخبگان استان مرکزی با تاکید بر ضرورت ارتباط موثر و مستمر دولت با نخبگان گفت: دیدگاه‌ها و مشورت‌های نخبگانی، فرصتی برای نظام حکمرانی کشور است و دولت مصر به بهره‌گیری از این فرصت است.

رئیس‌جمهوری با تاکید بر ضرورت استفاده از تجربیات ۴۳ ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در مقطع فعلی برای کاهش فاصله میان وضع موجود و وضع مطلوب، نیازمند یک تحول جدی در ساختارهای اداره کشور هستیم.

وی با بیان اینکه تحول در فرایندها یکی از ملزومات و ابزار تغییر وضع موجود است، اظهار داشت: تا زمانی که فرایندها و سازوکارها تغییر نکند، تحولی ایجاد نمی‌شود.

آیت‌الله رئیسی در ادامه سخنانش با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از نیروهای بومی در استان، تصریح کرد: بهره‌گیری از نیروهای کارآمد، مخلص، نخبه، حزب‌اللهی و تحول‌گرا از ضروریات ایجاد تحول واقعی است.

رئیس جمهوری با اشاره به ظرفیت‌های بسیار زیاد استان مرکزی برای پیشرفت، تصریح کرد: استان مرکزی، استانی صنعتی است و باید زیرساخت‌های موجود در آن در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال فعال شود. برای تحقق این هدف لازم است در نوع مدیریت واحدهای تولیدی که غیرفعال بوده یا با کمترین ظرفیت در حال فعالیت هستند، تغییر ایجاد شود.

رئیسی با اشاره به بروز مشکلات برای واحدهای تولیدی پس از خصوصی‌سازی نادرست در سال‌های گذشته، اظهار داشت: در این فرایند ناصحیح خصوصی‌سازی، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها به افراد کم‌توان، بی‌انگیزه و بدون تخصص، واگذار شد و متاسفانه این واحدها پس از مدتی دچار وقفه، آسیب جدی و تعطیلی شدند.

رئیس جمهوری با تشریح اقدامات خود در زمان تصدی ریاست قوه قضاییه در رسیدگی به پرونده‌های خصوصی‌سازی گفت: با رسیدگی به این پرونده‌ها کاملا معلوم شد این نوع از خصوصی‌سازی نادرست بود. خصوصی‌سازی یک ضرورت است اما نه به قیمت تاراج اموال عمومی و کاهش تولید و اشتغال؛ ما این شرایط خصوصی‌سازی را متوقف کردیم.

آیت‌الله رئیسی در این باره افزود: اصل خصوصی‌سازی قانون است، اما باید درست انجام شود تا به تولید و اشتغال بیانجامد. باید کارخانه‌های نیمه‌فعال و تعطیل، فعال شوند و به چرخه تولید بازگردند که این کار در استان مرکزی با اولویت انجام خواهد شد.

رئیس جمهوری ضمن ابراز ناخرسندی از واگذاری حق بهره‌برداری برخی از معادن در سال‌های گذشته به افراد غیرمتخصص گفت: حتما باید تغییرات جدی در نحوه اداره معادن ایجاد شود و حق بهره‌برداری از معادن به افراد دارای تخصص و فعال در این بخش واگذار شود.

رئیسی تاکید کرد: نباید اجازه داده شود روابط ناسالم جای روابط صحیح و درست را بگیرد. رابطه ناسالم اداری در همه دولت‌ها ناپسند و در این دولت ناپسندتر است.

وی با ابراز نگرانی از آلایندگی برخی صنایع در شهر اراک اظهار داشت: توسعه یافتگی یک ضرورت، اما فرع بر حفاظت از محیط زیست است. مسئله محیط زیست و آ‌لاینده‌ها از قدیم در این شهر مطرح بوده، لذا طرح جامع کاهش آلودگی هوا یکی از طرح‌های ضروری و اولویت‌دار دولت مردمی برای استان مرکزی و شهر اراک است. همانطور که یکی از نخبگان هم گفتند معتقدم هزینه کردن در محیط زیست سرمایه‌گذاری است.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اهمیت مسئله خانواده اظهار داشت: امروز در جهان خانواده تهدید می‌شود. زشت‌ترین و قبیح‌ترین کارها شاخص‌های تمدن معرفی می‌شود و هر کشوری به این کارهای زشت تن دهد به عنوان کشور متمدن و هر کشوری که از این کارها جلوگیری کند و به افراد منحرف میدان ندهد، به عنوان کشور عقب‌مانده معرفی می‌شود. این بدترین نوع نگاه به اخلاق، معنویت و حیات انسان است.

رئیس جمهوری افزود: این نگاه آلوده، باعث انقطاع نسل بشر است، اما در مقابل ما داریم به خاطر توجه کردن به خانواده از ناحیه نظام سلطه مورد ستم قرار می‌گیریم. نظام خانواده باید به عنوان محوری‌ترین مسئله مورد حمایت قرار گیرد.

رئیسی با اشاره به نقش و جایگاه زنان در جامعه تاکید کرد: امروز زنان در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نقش‌آفرین هستند و این نقش‌آفرینی از برکات انقلاب اسلامی بوده است.

رئیس جمهوری در مورد حمایت از بازنشستگان و برنامه‌های دولت در این حوزه گفت: در دولت نسبت به حمایت از بازنشستگان تردید نداریم، ما خود را موظف به توجه به بازنشستگان می‌دانیم.

وی با تشریح اقدامات دولت برای اصلاح نحوه اختصاص ارز به کالاهای وارداتی، بر ضرورت مهار و کنترل تورم تاکید کرد و گفت: تمام اقدامات دولت از ابتدای فعالیت بر این محور بوده که از اقدامات تورم‌زا همچون استقراض از بانک مرکزی و افزایش پایه پولی جلوگیری کند. سعی کردیم حقوق بازرگانی را کاهش دهیم تا آثار تورمی ایجاد نشود و در این زمینه از مجلس خواستیم مواردی که آثار تورمی دارد، اجرا نشود.

رئیسی در پایان با ابراز خرسندی از تشکیل شورای‌عالی جهادسازندگی تصریح کرد: تشکیل شورای‌عالی جهادسازندگی امر مبارک و درستی است که برای هماهنگی گروه‌های جهادی در کشور ایجاد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار