در گفت‌وگو با پانا:

هاشم میرزاخانی: جشنواره‌ها باعث می‌شوند هدف‌گذاری هنرمندان تغییر کند

تهران (پانا) - «هاشم میرزاخانی» مدیرعامل موسسه سینما شهر، می‌گوید شهرداری برگزارکننده جشنواره فیلم شهر است و قطعا توجهی به آثاری که در حوزه ترویج زندگی شهری دارند، خواهد داشت؛ یعنی دیدگاهشان این است که اگر اثری در حوزه شهری بتواند اثر مثبت بگذارد یا هشداری به مسئولان متولی شهر بدهد؛ این اثر زیبنده‌ای است.

کد مطلب: ۱۲۹۵۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
هاشم میرزاخانی: جشنواره‌ها باعث می‌شوند هدف‌گذاری هنرمندان تغییر کند

«هاشم میرزاخانی» مدیرعامل موسسه سینما شهر، در گفت‌وگو با پانا درباره جشنواره فیلم شهر گفت: «فسلفه برگزاری جشنواره‌ها دیده شدن آثار سینمایی و تلویزیونی و به رقابت گذاشتن آثار تولیدی در طول یک سال است؛ بسیاری از مدیوم‌ها مانند مستند‌ و فیلم کوتاه جایی برای دیده شدن جز جشنواره‌ها ندارند و رسانه‌ای در اختیارشان نیست. در جشنواره فیلم شهر نزدیک به چهارهزار فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد فقط 150 اثر در این رویداد حضور پیدا کردند و این یعنی عصاره‌ای از آثار تولیدی چند سال اخیر در سینمای ایران باهم رقابت خواهند کرد.»

وی ادامه داد: «جشنواره‌های بین‌المللی و ملی کشورمان که تعدادشان هم دیگر مانند قبل چشم‌گیر نیست در بحث‌های مختلف آثار برگزیده را معرفی می‌کند و باعث می‌شود تا هنرمندی که اثری را تولید کرده معرفی شود و نگاهی هم به جشنواره‌های قبل داشته باشیم. بچه‌هایی که در جشنواره فیلم کوتاه برگزیده شدند پس از گذشت چند سال در جشنواره فیلم فجر درخشیدند و همان آثار در جشنواره فیلم شهر حضور دارند و دوباره همان افراد زمانیکه در تلویزیون سریالی را تولید می‌کنند، جریان‌سازی می‌کنند.

مدیرعامل موسسه سینما شهر با بیان اینکه جشنواره فیلم شهر به صورت موضوع محور به شهر توجه دارد؛ توضیح داد: «شهرداری برگزارکننده این رویداد است و قطعا توجهی به آثاری که در حوزه ترویج زندگی شهری دارند؛ خواهد داشت؛ یعنی دیدگاهشان این است که اگر اثری در حوزه شهری بتواند اثر مثبت بگذارد یا هشداری به مسئولان متولی شهر بدهد؛ این اثر ارزشمند است. حال، نحوه پردازش هنرمندانه به کار امتیاز آن‌ها را برایدریافت جایزه بالا می‌برد، این امر باعث می‌شود تا هدف‌گذاری فیلمسازان تغییر کند.»

هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، به دبیری مجید اکبرشاهی از 27 آغاز شده و تا 31 تیر ماه در پردیس سینما گالری ملت ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار