حسین عبادتی در اختتامیه بیست و یکمین اردوی کشوری دانش‌آموزان دختر عشایر تاکید کرد؛

اردوی عشایری مشهد مقدس، شروع قدرتمند و موثری برای مشارکت فعال سازمان دانش‌آموزی در سفرها و فرصت‌های تربیتی است

شبکه مربیان فداکار سازمان دانش‌آموزی همیشه آرزوی فراهم شدن فرصت‌هایی را برای حضور در جمع پرشور دانش‌آموزان دارند تا مهارت‌های تشکیلاتی و زیستی را به بچه‌ها منتقل کنند

تهران (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی، بیست و یکمین اردوی کشوری دانش‌آموزان عشایر را آغاز خوبی برای تعامل و مشارکت موثر این سازمان در برگزاری چنین سفرها و فرصت‌های تربیتی دانست.

کد مطلب: ۱۲۹۵۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد
اردوی عشایری مشهد مقدس، شروع قدرتمند و موثری برای مشارکت فعال سازمان دانش‌آموزی در سفرها و فرصت‌های تربیتی است

حسین عبادتی در آیین اختتامیه بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌آموزان دختر متوسطه عشایر کشور در اردوگاه ثامن‌الحجج(ع) مشهد مقدس گفت: دانش‌آموزان عشایر که در این سفر تربیتی حضور دارند، انسان‌های غیور، صبور، باخدا، مهربان، باوفا، خوش‌زبان و نیک‌سیرت و نیک‌صورت هستند و ما آنها را افرادی باهوش و سخت‌کوش، عزیز و دلنشین می‌دانیم.

وی با اشاره به برنامه استقبال دانش‌آموزان عشایر از خود، اظهار داشت: من شخصا خجالت‌زده می‌شوم که وقتی از روی ادای وظیفه به جمع شما دانش‌آموزان می‌آیم، متواضعانه از ما استقبال می‌کنید و اینچنین با کلام و رفتار خود، تعابیر و توصیفاتی از ما دارید که شخصا خودم را لایق آن نمی‌دانم.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی افزود: رفتار متواضعانه شما دانش‌آموزان فرهیخته و مودب ایران که کارهای اندک خدمتگزاران خود را زیاد می‌بینید، سنگینی مسئولیت و وظیفه را روی دوش ما بیشتر و سنگین تر می‌کند.

عبادتی ادامه داد: ما همه این احترام‌ها و رفتارهای مودبانه و متواضعانه را مرهون فرهنگ غنی ایرانی و البته عزت نفسی هستیم که انقلاب اسلامی برای ما به ارمغان آورد.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی تصریح کرد: خدا را شاکرم که فرصتی برای خدمت به همه دانش‌آموزان این سرزمین از جمله دانش‌آموزان خوب عشایر دارم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های تخصصی قبلی برای برگزاری این اردو و سفر تربیتی با چنین ابعاد وسیع، گفت: چندماه قبل که جناب آقای یازرلو مدیرکل محترم دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر به من گفتند که قرار است چنین سفر و فرصت تربیتی برگزار شود، بسیار خرسند و مسرور شدم؛ چراکه شبکه مربیان فداکار سازمان دانش‌آموزی همیشه آرزوی فراهم شدن چنین فرصت‌هایی را برای حضور در جمع پرشور دانش‌آموزان دارند تا مهارت‌های تشکیلاتی و زیستی را به بچه‌ها منتقل کنند.

عبادتی تاکید کرد: مربیان ما که در این چند روز کنار دانش‌آموزان دختر و پسر عشایر بودند، همگی از متانت، همراهی، تیزهوشی و ارتباط عالی بچه‌ها تعریف و تمجید می‌کنند.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی با بیان اینکه این اردو و فرصت تربیتی، نمونه بسیار خوبی از تعامل فعال و مشارکت موثر و تخصصی سازمان‌دانش‌آموزی است، افزود: ما در همین فرصت از جناب آقای یازرلو خواهش می‌کنیم که سال آینده نیز این فرصت مغتنم و ارزشمند برای سازمان دانش‌آموزی فراهم شود تا همراهی تخصصی و حرفه‌ای در این مسیر تربیتی داشته باشیم.

* افتخار دانش آموزان به هویت تاریخی نیاکان خود

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: می‌خواهم به نکته‌ای در باب هویت اشاره کنم؛ آن چیزی که ارزش و مقام یک هم‌میهن ایرانی ما است، به واسطه همین فرهنگ غنی است که تک تک ما از نیاکان خود به یادگار داریم.

عبادتی ادامه داد: وقتی مشاهده می‌کنم فرزندانی از اقصی نقاط ایران، در چنین جمعی، هویت تاریخی خود را به گونه‌ای اصیل و دقیق با خود به همراه می‌آورند و به آن افتخار می‌کنند، با خودم می‌گویم این همان کار فرهنگی مهمی است که باید برای تقویت و اعتلای این روحیه در فکر و اندیشه دانش‌آموزان، رقم بخورد.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی اظهار داشت: اوج موفقیت ما در تربیت یک دانش‌آموز ایرانی، این است که او همان طور رشد کند و تربیت شود که نیاکان او بوده‌اند؛ یعنی همان زمانی که تمدن ایرانی بر بیش از نیمی از جهان حکمرانی می‌کرد و فرهنگ ایرانی برای مردم دنیا الگو بود.

وی افرود: خدا را شاکریم که این اصل مهم در وجود شما دانش‌آموزان عشایر متبلور است و حرف غلوآمیزی نیست که بگویم نتیجه و تبلور کار فرهنگی ما، باید همین شرایطی بشود که در این جلسه و این اردوی تربیتی شاهد آن هستیم.

عبادتی در پایان گفت: جای افتخار و خرسندی است که امروز در روز میلاد امام کاظم(ع)، هم شما دانش‌آموزان عشایر را زیارت کردیم و انشالله توفیق زیارت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) هم نصیب ما خواهد شد.

گفتنی است بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌آموزان متوسطه عشایر، از سوی «اداره‌کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر» و با همراهی و مشارکت فعالانه «سازمان دانش‌آموزی کشور» در قالب دو گروه دختران و پسران برگزار شد که زمان حضور پسران در اردوگاه ثامن‌الحجج(ع) مشهد مقدس، از ۱۹ تا ۲۴ تیرماه بود و دختران از ۲۶ تا ۳۰ تیرماه در این سفر و فرصت تربیتی حضور داشتند.

خبرگزاری پانا این رویداد فرهنگی و تربیتی را به طور ویژه پوشش داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار