گزارش وزیر امورخارجه به مردم از دو روز دیپلماسی پویا در تهران

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه با پستی در صفحه اینستاگرام خود، از دو روز پرثمر و موفقیت‌آمیز دیپلماسی پویا در تهران، گزارشی به مردم ارائه کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۵۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد
گزارش وزیر امورخارجه  به مردم از دو روز دیپلماسی پویا در تهران

حسین امیرعبداللهیان روز چهارشنبه در این پست نوشت: مردم عزیز ایران سلام، در دو روز گذشته، در کنار رییس جمهور پرتلاش کشورمان، دو روز سخت اما موفقیت آمیز و ان شالله پر ثمر را در عرصه دیپلماسی پویا پشت سر گذاشتیم.

وزیر امور خارجه افزود: اخبار دیدارها را در رسانه‌ها خوانده اید، همانطور که امروز در دیدار وزیر خارجه سوریه که به دعوتم به تهران آمده بود گفتم، تحلیل ما از روند مذاکرات برای همکاری‌های منطقه‌ای مثبت و با چشم اندازی روشن همراه است، چه در موضوعات امنیتی و سیاسی و چه در موضوعات اقتصادی.

امیرعبداللهیان یادآور شد: در این دو روز اصل و بنیان همکاری موثر منطقه ای را رهبر معظم انقلاب به آقای اردوغان و پوتین یادآوری کردند. از اشاره ایشان به این که ما امنیت ترکیه را امنیت خود می‌دانیم و ترکیه نیز امنیت سوریه را امنیت خود بداند، تا طرح دیگر مباحث مهم و راهبردی با رهبران روسیه و ترکیه.

وی ادامه داد: بعد از این دیدارها و نشست موفق روند آستانه، امید داریم راه حل سیاسی، به راه حل اول در بحرانهای منطقه ای تبدیل شود.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: اما آنچه در این دو روز بسیار احساس شد حضور دائمی شهید عزیزی بود که امنیت فعلی منطقه و کشورهای منطقه مدیون زحمات اوست، هم آنجا که آقای پوتین ترور ناجوانمردانه ایشان را در دیدار با رهبر معظم انقلاب محکوم کرد و هم امروز که وزیر خارجه سوریه نقش ایشان در ایجاد امنیت در سوریه و منطقه را یادآوری نمود.

وزیر خارجه با ابیات مطلب خود را به پایان رساند:

از هر چه می‌رود سخن دوست خوشتر است
پیغام آشنا نفس روح پرور است

هرگز وجود حاضر غایب شنیده‌ای
من در میان جمع و دلم جای دیگر است…

هفتمین «اجلاس سران کشورهای ضامن روند آستانه» طی دو روز گذشته به میزبانی تهران و با حضور «آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی» رییس جمهور اسلامی ایران، «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» رییس جمهور ترکیه در سالن اجلاس سران برگزار شد.

پیش از حضور در اجلاس آستانه پوتین و اردوغان با مقام معظم رهبری و رییس جمهور دیدار و گفت و گو کردند.

اردوغان و پوتین نیز در حاشیه این نشست با یکدیگر دیداری دوجانبه داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار