توسط سازمان دانش‌‌آموزی و خبرگزاری پانا انجام شد

برگزاری دوره آموزش خبرنگاری برای دختران عشایر در اردوی مشهد مقدس

تهران (پانا) - دانش‌آموزان دختر عشایر که در اردوی سراسری مشهد مقدس حضور دارند، در دوره دو روزه آموزش خبرنگاری توسط سازمان دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا شرکت کردند.

کد مطلب: ۱۲۹۴۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره آموزش خبرنگاری برای دختران عشایر در اردوی مشهد مقدس

به گزارش خبرنگار اعزامی پانا به مشهد مقدس، یکی از نکات مثبت و متمایز بیست و یکمین اردوی کشوری دانش‌آموزان عشایر در مشهد مقدس، برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف از جمله خبرنگاری برای دانش‌آموزان دختر و پسر است.

بر همین اساس، هفته گذشته ۷۰ دانش‌آموز پسر عشایر با شرکت در دوره آموزش خبرنگاری، به خانواده بزرگ دانش‌آموز خبرنگاران پانا ملحق شدند.

دختران دانش‌آموز عشایر نیز در دو روز گذشته در دوره آموزش خبرنگاری حضور یافتند و با موضوعاتی همچون ارزش‌های خبری، ارکان خبر، شیوه تنظیم خبر، اصطلاحات خبری و آداب مصاحبه رسانه.ای آشنا شدند.

مدرس سازمان دانش‌آموزی خطاب به دانش‌آموزان گفت: خبرنگار باید آنچه را مشاهده می‌کند یا از منابع معتبر به دست می‌آورد منتشر کند و نباید احساسات و قضاوت شخصی خود را در متن خبر دخالت دهد.

نورایی افزود: همچنین پرهیز از نشر اکاذیب و اظهارات دروغ و غیرواقعی، از جمله مهمترین رسالت‌ها و مسئولیت‌های یک خبرنگار است.

وی با تاکید بر توجه دانش‌آموزان به مطالعه و کتابخوانی ادامه داد: از شما می‌خواهم که با مراجعه به رسانه‌های مختلف، با چگونگی تنظیم خبر، انجام مصاحبه و نگارش متن خبری آشنا شوید و مهارت خبرنگاری‌تان را تقویت کنید.

مدرس سازمان دانش‌آموزی از دانش‌آموزان دختر عشایر خواست که به عنوان کار عملیاتی، برای تهیه یک محتوای خبری از بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌آموزان متوسطه عشایر در مشهد مقدس، اقدام کنند تا با بحث و بررسی درباره متن خبری، تعدادی از دانش‌آموزان، یادگیری جمعی برای همه حاضران در این دوره حاصل شود.

دانش‌آموزان دختر عشایر، در پایان این دوره دو روزه، کارت خبرنگاری خبرگزاری پانا را دریافت کردند.

گفتنی است بیست و یکمین اردوی کشوری دانش‌آموزان متوسطه عشایر، از سوی «اداره‌کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر» و با همراهی و مشارکت فعالانه «سازمان دانش‌آموزی کشور» در قالب دو گروه دختران و پسران برگزار می‌شود که زمان حضور پسران در اردوگاه ثامن‌الحجج(ع) مشهد مقدس، از ۱۹ تا ۲۴ تیرماه بود و دختران از ۲۶ تا ۳۰ تیرماه در این سفر و فرصت تربیتی حضور دارند.

خبرگزاری پانا این رویداد فرهنگی و تربیتی را به طور ویژه پوشش می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار