رییس قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی پانا به مشهد مقدس:

قدردان تلاش خبرگزاری پانا و سازمان دانش‌آموزی در اردوی عشایری مشهد مقدس هستیم

نگاه عادلانه و تعریف نصیب برابر، امروز در جریان اردوی دانش‌آموزان عشایر در مشهد مقدس شکل گرفته است/ ۲۳۰هزار دانش‌آموز عشایر در میان حدود ۱۵میلیون دانش‌آموز سراسر کشور، برای ما مهم هستند

تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش و رییس قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی، بر ضرورت تقویت آینده‌نگری و امیدواری در دانش‌آموزان عشایر تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۴۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
قدردان تلاش خبرگزاری پانا و سازمان دانش‌آموزی در اردوی عشایری مشهد مقدس هستیم

حمیدرضا خان‌محمدی در جریان برگزاری بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌آموزان متوسطه عشایر، در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی پانا به مشهد مقدس اظهار داشت: پس از دوسال همه‌گیری ویروس منحوس کرونا، دانش‌آموزان دختر و پسر عشایر از سراسر کشور به صورت مجزا در مشهد مقدس گردهم آمده‌اند و این مهمترین اتفاق است.

وی افزود: آنچه برای همه ما و برای نظام اسلامی اهمیت دارد، توجه ویژه به عشایر است؛ چراکه عشایر عزیز، قطب تولید کشور به شمار می‌آیند و شهری‌ها مایحتاج خود را از عشایر تامین می‌کنند. بنابراین اصلی‌ترین رکن در این زنجیره تامین، عشایر هستند.

نسل جدید عشایر باید هویت خود را حفظ کند

مشاور وزیر آموزش و پرورش و رییس قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی ادامه داد: نسل جدید عشایر که در آموزش و پرورش، مشغول تحصیل و تربیت و آموزش‌دیدن است، باید هویت خود را به صورت جدی رصد کند و محافظت از آن را مدنظر داشته باشد و آن را رشد دهد.

خان‌محمدی تصریح کرد: آموزش و پرورش برای تحقق این موضوعات مهم، بستر مناسبی را ایجاد کرده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش و رییس قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی گفت: ممکن است برخی این سوال و ابهام را مطرح کنند که آیا ۲۳۰ هزار دانش‌آموز عشایر در میان حدود ۱۵ میلیون دانش‌آموز سراسر کشور، نیاز به توجه ویژه دارد؟ پاسخ ما این است که اصل عدالت، ایجاب می‌کند با توجه به شایستگی‌ها و تفاوت‌هایی که وجود دارد، برای همه دانش‌آموزان این سرزمین برنامه‌ریزی و اقدام داشته باشیم.

وی تاکید کرد: این نگاه عادلانه و تعریف نصیب برابر، امروز در جریان اردوی دانش‌آموزان دختر و پسر عشایر در مشهد مقدس شکل گرفته است و حتما باید این برنامه‌ها را توسعه داد؛ به طوری که دانش آموزان عشایر بویژه در موضوعات مهارتی باید متناسب با بوم عشایری و هویت خود، آموزش‌هایی را دریافت کنند.

خان‌محمدی افزود: هدف ما این است که هویت عشایری را در جامعه‌مان زنده نگاه داریم و آموزش و پرورش در این موضوع، رکن اصلی است و مهمترین نقش را ایفا می‌کند.

تقویت آینده‌نگری و روحیه امید به آینده در بچه‌های عشایر

مشاور وزیر آموزش و پرورش و رییس قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی اظهار داشت: امروز ما میزبان این دانش‌آموزان عزیز هستیم و برای حمایت از آنها تلاش می‌کنیم تا هم کیفیت محصولات تولیدی‌شان ارتقا یابد و هم برش‌های نوین علم در این فرهنگ عمیق تلفیق شود و اتفاق بزرگی در آینده رخ دهد؛ یعنی این بچه‌ها ۱۰ سال بعد از این سفر تربیتی و آموزشی، وارد مرحله عملیاتی می‌شوند و می‌توانند در این زمینه‌ها موثر و مفید باشند.

وی تاکید کرد: تقویت آینده.نگری در بچه‌های عشایر، جزو وظایف امروز آموزش و پرورش است تا انشالله با ایجاد امید و انگیزه در آنها، شاهد اتفاقات خوبی در آینده باشیم.

تلاش خبرگزاری پانا در پوشش رسانه‌ای اجتماع بزرگ و باشکوه عشایری، جای تشکر دارد

خان‌محمدی در پاسخ به این سوال که نخستین تجربه همکاری و مشارکت سازمان دانش‌آموزی در برگزاری اردوهای عشایری را چطور ارزیابی می‌کنید، اظهار داشت: لازم می‌دانم از همکاران خبرگزاری پانا به خاطر تلاش برای پوشش رسانه‌ای این اجتماع باشکوه و بزرگ دانش‌آموزان عشایری کشور تشکر و قدردانی داشته باشم. آن چیزی که به ما گزارش دادند و امروز هم از نزدیک شاهد بودیم، گویای یک همکاری تنگاتنگ و موثر بین سازمان دانش‌آموزی و اداره کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش و رییس قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی افزود: حضور و مشارکت فعال سازمان دانش‌آموزی، کمک بزرگی برای برگزاری این سفر تربیتی است و برای آینده نیز باید به نقش این سازمان و شکل‌گیری چنین مشارکتی در برگزاری رویدادهای اینچنینی توجه شود.

وی تاکید کرد: نگاه ویژه ما به دانش آموزان عشایر باید با قدرت تداوم یابد و امید می رود که در دوره‌های بعد، برنامه‌های آموزشی متناسب با نیازهای دانش‌آموزان عشایر تنظیم و تقویت شود.

گفتنی است بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌آموزان متوسطه عشایر، از سوی «اداره‌کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر» و با همراهی و مشارکت فعالانه «سازمان دانش‌آموزی کشور» در قالب دو گروه دختران و پسران برگزار می‌شود که زمان حضور پسران در اردوگاه ثامن‌الحجج(ع) مشهد مقدس، از ۱۹ تا ۲۴ تیرماه بود و دختران از ۲۶ تا ۳۰ تیرماه در این سفر و فرصت تربیتی حضور دارند.

خبرگزاری پانا این رویداد فرهنگی و تربیتی را به طور ویژه پوشش می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار