در دومین روز از بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌آموزان دختر عشایر برگزار شد؛

آشپزی دختران عشایر در جشنواره غذا

تهران (پانا) - دومین روز از حضور دانش‌آموزان دختر عشایر در اردوی تربیتی مشهد مقدس، با مشارکت فعال در جشنواره غذا پیگیری شد.

کد مطلب: ۱۲۹۴۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد
آشپزی دختران عشایر در جشنواره غذا

به گزارش خبرنگار اعزامی پانا به مشهد مقدس، بیست و یکمین اردوی سراسری دانش آموزان دختر متوسطه عشایر که از ۲۶ تیرماه در اردوگاه ثامن الحجج(ع) در حال برگزاری است، با برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری و آموزشی پیگیری می‌شود.

روز اول این اردوی تربیتی با برپایی آیین استقبال از دانش‌آموزان دختر عشایر از سراسر کشور همراه بود و گروه‌های عشایری، عصر روز یکشنبه ۲۶ تیرماه با لباس‌های رنگارنگ محلی وارد محوطه اردوگاه شدند تا مطابق یک برنامه از قبل هماهنگ شده، از آنها استقبال شود.

روز دوم اما اجتماع ۶۵۰ نفره دختران عشایر به مراسم افتتاحیه بیست و یکمین دوره از این اردوها رفتند؛ آیینی که دو معاون وزیر آموزش و پرورش در آن حضور داشتند و سخنرانی کردند؛ صادق ستاری‌فرد و رضوان حکیم‌زاده.

از جمله برنامه‌های ویژه در روز دوم این اردو، برگزاری جشنواره غذا با مشارکت و حضور ۲۳ استان عشایری بود؛ جشنواره‌ای که به گفته صفرعلی یازرلو، مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر، وجه تمایز اردوی دختران با پسران است؛ چراکه برخلاف پسران که بدون اقلام خوراکی و غذایی آنچنانی به اردو آمده بودند و چشم امیدشان به آشپزخانه اردوگاه بود، دختران با دست پر و همراه با انواع و اقسام خوراکی‌های محلی قدم به اردوگاه ثامن الحجج(ع) مشهد مقدس گذاشته بودند تا خودشان آشپز خودشان باشند و البته کام میزبانان خود و حتی دانش‌آموزان استان‌های دیگر را شیرین کنند.

حتی در روز اول این اردو، یعنی در آیین استقبال از گروه‌های عشایری نیز دختران برخی استان‌ها با در دست داشتن سینی‌ها و ظروف تزئین شده، خوراکی‌های مختلف و متنوع را به دیگران هدیه می‌دادند تا مشخص شود که آنها با برنامه و با انگیزه راهی این سفر فرهنگی و پرورشی شده‌اند.

جشنواره غذا از ساعت ۱۶ عصر دوشنبه ۲۷ تیرماه آغاز شد و طی آن دختران عشایر ۲۳ استان مشغول آشپزی شدند و با گذشت چند ساعت، دست پخت آنها توسط داوران ارزیابی شد.

نکته قابل توجه در جشنواره غذا این بود که رویکرد مسابقه‌ای نداشت و به نوعی، همه استان‌ها و همه دختران در این جشنواره پیروز و برنده بودند.

گفتنی است بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌آموزان متوسطه عشایر، از سوی «اداره‌کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر» و با همراهی و مشارکت فعالانه «سازمان دانش‌آموزی کشور» در قالب دو گروه دختران و پسران برگزار می‌شود که زمان حضور پسران در اردوگاه ثامن‌الحجج(ع) مشهد مقدس، از ۱۹ تا ۲۴ تیرماه بود و دختران از ۲۶ تا ۳۰ تیرماه در این سفر و فرصت تربیتی حضور دارند.

خبرگزاری پانا این رویداد فرهنگی و تربیتی را به طور ویژه پوشش می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار