دانش‌آموز شرکت‌کننده در اردوی عشایری مشهد:

کسی که اولین بار به زیارت امام هشتم می‌رود، احساسش وصف‌کردنی نیست

نظم خاص و مسئولینی که دلی کار می‌کردند، همه را به وجد آورده و دانش‌آموزان آرزو می‌کنند که دوباره به چنین اردویی بیایند

اصفهان (پانا) - یک دانش‌آموز شرکت‌کننده در اردوی عشایری مشهد گفت کسی که چندین بار به زیارت امام رضا (ع) رفته است، صد بار دیگر هم برود، باز عاشقانه به زیارت می‌رود، اما کسی که اولین بارش است به زیارت امام هشتم می‌رود، احساساتش وصف‌کردنی نیست.

کد مطلب: ۱۲۹۴۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
کسی که اولین بار به زیارت امام هشتم می‌رود، احساسش وصف‌کردنی نیست

علی نادری، یک دانش‌آموز شرکت‌کننده اصفهانی در اردوی عشایری مشهد در گفت‌وگو با پانا گفت: «اردوی کشوری پسران عشایر پر از اتفاقات شیرین بود. اردویی که دانش‌آموزان 23 استان دور هم جمع شده بودند و به ما بسیار کمک می‌کرد که با آداب و رسوم، فرهنگ و نوع لباس‌های محلی دیگر استان‌ها آشنا شویم.»

وی در خصوص مزایای این اردوی دانش‌آموزی بیان کرد: «دوری از خانواده در سن نوجوانی ممکن است که بسیار پیش بیاید و این اردو کمک بزرگی کرد که بچه‌ها و اعضای خانواده‌شان دوری از یکدیگر را تجربه کنند، برای هر کسی دوری از خانواده و عزیزان پیش می‌آید. پس باید به صورت کوتاه مدت تجربه کرد که در دوری‌های بلند مدت آسیبی به کسی وارد نشود.»

این دانش‌آموز عشایر در خصوص نوع آموزش‌ها در این اردو گفت: «برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف مانند کلاس گره‌زنی، جهت‌یابی، کمک‌های امدادی و جلسه هدایت تحصیلی از مفیدترین و کاربردی‌ترین کارهایی بود که مسئولین تصمیم به اجرای آن گرفتند. این اردو زیارتی، تربیتی، آموزشی، تفریحی بود، آیا واقعا کسی می‌تواند از همه اینها به طور همزمان بگذرد و رضایت نداشته باشد؟»

وی در خصوص میزان رضایت از برنامه‌های اردوی عشایری عنوان کرد: «نظم خاص و مسئولینی که دلی کار می‌کردند، همه را به وجد آورده و دانش‌آموزان آرزو می‌کنند که دوباره به چنین اردویی بیایند و من هم مانند بقیه با جان و دل دوست دارم که بار دیگر تجربه چنین اردوهایی را داشته باشم.»

احمدی در مورد زیارت امام رضا ‌(ع) نیز گفت: «کسی که چندین بار به زیارت امام رضا (ع) رفته است، صد بار دیگر هم برود، باز عاشقانه به زیارت می‌رود. حالا کسی که اولین بارش است که به زیارت امام هشتم می‌رود، احساساتش وصف کردنی نیست. حس خاص حرم، رسیدن به ضریح و تبرک کردن دست و صورت آن هم در میان صدها نفر جمعیت، حس فوق‌العاده‌ای است و واقعا نمی‌توانم در مورد آن صحبت کنم. انشاالله امام رضا تمام کسانی که تا به حال به زیارتش نرفته‌اند را طلب کند تا همه این حس عجیب، ناآشنا و شیرین را تجربه کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار