آیت‌الله اعرافی:‌ ‌دستاورد‌های عظیم ‌آموزشی و تربیتی ایران برای جهانیان تبیین شود‌

جمهوری اسلامی در برخی از حوزه‌های آموزشی در جهان پیشتاز است/ در اقلیت بودن حضور دختران و بانوان در عرصه آموزش مسئله‌ای جهانی است که ایران سال‌هاست از آن عبور کرده است

تهران (پانا) - مدیر حوزه‌های علمیه گفت‌ نیاز است تبیین دقیق و درستی نسبت به ظرفیت و استعدادهای کشور داشت.

کد مطلب: ۱۲۹۴۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد
آیت‌الله اعرافی:‌ ‌دستاورد‌های عظیم ‌آموزشی و تربیتی ایران برای جهانیان تبیین شود‌

‌به گزارش ‌ پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله اعرافی در دیدار رئیس سازمان ملی تعلیم‌وتربیت کودک، با اشاره به این که تمدن غرب برای دیکته کردن و تحمیل فرهنگ به جوامع از ابزار‌ها و نرم‌افزار‌های مختلف استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: جهت‌دهی به تدوین اسناد بین‌المللی، از جمله رویکرد‌هایی است که غرب برای راهبری جهان و تحمیل فرهنگ خود به جوامع استفاده می‌کند.

وی گفتمان انقلاب اسلامی را تنها مقاوم فعال در مقابل تحمیل فرهنگی غربی توصیف کرد و یادآور شد: ایران اسلامی یک‌تنه در مقابل اقدامات و طراحی‌های پیچیده و ابزار‌های متنوع تمدن غربی برای استحاله فرهنگی ملت‌ها، ایستادگی می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه بر اهمیت حضور فعال در صحنه فرهنگ بین‌الملل و پرهیز از خستگی در نقد و تحلیل رویداد‌های بین‌المللی تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: باید ضمن تولید محتوا و تبیین دقیق شرایط، نظریات و تحلیل‌های پویایی را برای ادامه راه ترسیم نماییم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه تبیینی از سند تحول آموزش‌وپرورش کشور ارائه کرد و ابراز داشت: در کنار فعال‌سازی ظرفیت‌های نظریه‌ساز، همواره باید ارائه و تبیین زیبای گفتمان پویای فرهنگ اسلامی را مبتنی بر ادبیات جهانی دنبال کنیم.

وی ضرورت ایجاد همگرایی و همراهی جهانی برای مقابله با تحمیل فرهنگی را مورد تأکید قرارداد و یادآور شد: فعال‌سازی شبکه‌ها و هسته‌های مردم‌نهاد بین‌الملل در سطوح نخبگانی و زبانی، می‌تواند تأثیر به‌سزایی برای جهت‌دهی به اسناد بین‌المللی داشته باشد.

آیت‌الله اعرافی با بیان این‌که باید بر محور‌ها و اصول مشترک میان فرهنگ و گفتمان جهانی ملت‌ها تأکید کنیم، یادآور شد: نیاز است تا دستاورد‌های عظیم ایران اسلامی در عرصه آموزش و تربیت در قالب ادبیات بین‌المللی به جهانیان به‌ویژه نخبگان آموزش و فرهنگ کشور‌ها تبیین شود.

وی با بیان این که در اقلیت بودن حضور دختران و بانوان در عرصه آموزش مسئله‌ای جهانی است که ایران سال‌هاست از آن عبور کرده است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در برخی از حوزه‌های آموزشی در جهان پیشتاز است؛ نیاز است تا تبیین دقیق و درستی نسبت به ظرفیت و استعداد‌های کشور داشته باشیم؛ چرا که ایران اسلامی از اقلیت پنداری آموزش بانوان، به سمت ایجاد اشتغال پایدار مبتنی بر ارزش‌های دینی و فرهنگی حرکت کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه، ضمن تصریح بر ضرورت بهره‌مندی تومأن از ظرفیت نخبگان حوزوی و دانشگاهی، تبیینی از ۱۲ محور چالش‌های مهم بشری پیش‌روی ادیان ارائه کرد و خاطرنشان ساخت: نیاز است تا فعالان عرصه بین‌الملل در ایجاد همگرایی جهانی بیش‌ازپیش به مشترکات دینی و فرهنگی کشور‌ها توجه داشته باشند.

آیت‌الله اعرافی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تأکید بر آمادگی حوزه‌های علمیه برای گسترش همکاری‌ها با سازمان ملی تعلیم وتربیت کودک، به ظرفیت و استعداد حوزه‌های علمیه خواهران در این حوزه فعالیتی اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار