آرتین زهرابی*

تنها یک نفر برای حفظ جایگاهش در تیم ملی می‌جنگد؛ دراگان اسکوچیچ!

در شرایطی که فدراسیون فوتبال در برزخ انتخاب سرمربی تیم ملی در جام جهانی است، این فقط اسکوچیچ است که برای حفظ جایگاهش می‌جنگد.

کد مطلب: ۱۲۹۳۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد

ماجراهای تام و جری‌وار دراگان اسکوچیچ و فوتبال ایران، وارد مراحل عجیبی شده است. برای دور زدن اسکوچیچ، در کمیته فنی جلسه می‌گیرند و حکم رد صلاحیت این مربی را اعلام می کنند.

اصغر مدیر روستا، پرویز مظلومی، ابراهیم قاسمپور و سایر حضار، صلاحیت کی‌روش را هم رد می‌کنند تا در جلسه معروف هیات رئیسه، همه به این نتیجه برسند که کمیته فنی از برخی وظایفش آگاه نبود و فرمان برکناری اسکوچیچ باید به تایید مدیران رده بالا برسد!

تیم ملی ایران در شرایطی بی سروسامان می شود که زمان برگزاری جام جهانی به زودی فرا می رسد؛ اما ظاهرا هیچ تعجیلی برای انتخاب سرمربی جدید وجود ندارد و تکلیف همین مربی که صلاحیتش رد شد به طور کلی مشخص نیست.

اینجا فقط یک نفر برای جایگاهی که به هر طریق به دستش آورده است می جنگد؛ او دراگان اسکوچیچ است که از هر فرصتی برای ماندن و رسیدن به جام جهانی استفاده می‌کند. این اسکوچیچ است که صراحتا می‌گوید حضور در جام جهانی حق مسلمش است و در شرایطی که کمیته فنی علنا صلاحیت سرمربیگری‌اش را رد کرده، به فدراسیون فوتبال می‌آید و از عملکردش دفاع می‌کند. این اسکوچیچ است که می‌کوشد هر آنچه درباره‌اش را می‌گویند را نشنیده بگیرد و به راهش ادامه بدهد.

کیست که نداند دیدار ایران با تیم ملی انگلیس، اولین تجربه سرمربیگری اسکوچیچ مقابل یک تیم اروپایی است و چنین فرصتی شاید تا پایان عمر نصیب او نشود؟ چنگ انداختن به این جایگاه در حالی که اعتبار دراگان به هر دلیلی مخدوش شده، جزو عجایب روزگار است اما او به خوبی برای حفظ این موقعیت می‌جنگد؛ بدون آینکه جنگجویانی را آن طرف میدان ببینید.

اسکوچیچ بیشتر چهره‌هایی مستاصل و بی برنامه را مقابل خودش مشاهده می‌کند که قدرت تصمیم‌گیری ندارند و برای تیم ملی و آینده‌اش هیچ نسخه شفابخشی نمی‌توانند بپیچند.

*خبرنگار ورزشی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار