یازرلو در آیین اختتامیه بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌آموزان پسر عشایر مطرح کرد؛

تقویت اتحاد و انسجام اقوام؛ هدف بزرگی که محقق شد

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر، زندگی چند روزه دانش‌آموزان عشایر از اقوام و استان‌های مختلف در کنار یکدیگر را موجب تقویت اتحاد و همبستگی آنها دانست.

کد مطلب: ۱۲۹۳۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
تقویت اتحاد و انسجام اقوام؛ هدف بزرگی که محقق شد

به گزارش خبرنگار اعزامی پانا به مشهد مقدس، صفرعلی یازرلو در آیین اختتامیه بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌آموزان پسر متوسطه عشایر در مشهد مقدس گفت: برنامه‌ریزی برای برگزاری این سفر و فرصت تربیتی از اسفندماه سال گذشته آغاز شد و با همراهی و مشارکت معاونت‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش، قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی و سازمان دانش‌آموزی به مرحله اجرا رسید.

وی افزود: در این فرصت، تشکر و قدردانی ویژه دارم از مقام عالی وزارت که بدون حمایت ایشان برگزاری این سفر و فرصت تربیتی پس از دو سال وقفه، امکان‌پذیر نبود. همچنین باید به حمایت و همراهی ارزشمند معاون محترم‌آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اشاره داشته باشم. مشاور محترم وزیر آموزش و پرورش و رییس قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی نیز در بحث عدالت آموزشی، توسعه عدالت تربیتی و موضوعات مرتبط با آموزش و پرورش عشایری، یاریگر ما بودند. علاوه بر این، از مدیران و همکاران محترم در اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و عوامل اردوگاه ثامن‌الحجج(ع) مشهد مقدس به عنوان استان میزبان در این اجتماع بزرگ، کمال تشکر را دارم.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر ادامه داد: معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش برای نخستین بار در تاریخ برگزاری این اردوها، اعتبار آن را پیش از اجرایی شدن بیست و یکمین دوره، ابلاغ کرد تا برنامه ها بدون دغدغه های مالی پیگیری شود.
یازرلو گفت: سپاس ویژه دارم از معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش که در زمینه آماده‌سازی بسته‌های بهداشتی و لوازم ورزشی به ما یاری رساندند.

وی تاکید کرد: همچنین معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش و سازمان دانش‌آموزی از روز اول پای کار بودند و علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی متنوع، لحظه به لحظه وقایع این رویداد تربیتی در مشهد مقدس را به ثبت می‌رسانند.

* برگزاری اجتماع باشکوه در کمترین فرصت
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: 26 استان عشایری در کشور داریم که 23 استان در این اردو حضور دارند چراکه سه استان دیگر هنوز از دوره متوسطه بهره مند نیستند و ما امیدواریم با حل این موضوع، در اردوهای بعدی میزبان این عزیزان نیز باشیم.

یازرلو با اشاره به فرآیند زمانی در برگزاری بیست و یکمین اردوی سراسری دانش آموزان متوسطه عشایر گفت: از اسفندماه 1400 برنامه‌ریزی و تبادل‌نظر برای این سفر و فرصت تربیتی را آغاز کردیم و هرچند نگران عدم امکان برگزاری به خاطر شرایط کرونایی بودیم اما به لطف خدا و عنایت امام مهربانی‌ها، شرایط بهتر شد و شاهد ابلاغ بخشنامه مرتبط با اردو در انتهای فروردین‌ماه امسال بودیم. بنابراین ما و بچه‌های عشایر توفیق حضور در شهر مقدس مشهد را یافتیم.

وی تصریح کرد: هرچند از انتهای فروردین تا زمان برگزاری اردو، فرصت اندکی داشتیم و تقریبا دو ماه از برنامه عقب بودیم اما با همت فراوان و ارزشمند کل مجموعه وزارت آموزش و پرورش و همراهی تلاش بی‌وقفه استان‌ها، این اتفاق بزرگ و باشکوه رقم خورد.

* تقویت اتحاد و انسجام اقوام؛ هدف بزرگی که محقق شد

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر در ادامه، گفت: یکی از مهمترین اهداف ما در این رویداد تربیتی، تقویت انسجام ملی و وحدت ملی بود و خدا را شاکریم که در این چند روز شاهد تعامل صمیمی، ارتباط نزدیک و گفت‌وگوی همه اقوام ایرانی در اردوگاه ثامن‌الحجج(ع) مشهد مقدس بودیم؛ چراکه دانش‌آموزان عشایر از اقوام مختلف در این مدت همراه با هم سرود خواندند، در دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی و تربیتی شرکت کردند، به بازی و شادی و تفریح پرداختند و همین نشان می‌دهد مجموعه آموزش و پرورش به این هدف متعالی خود دست یافته است.

* دانش‌آموزان عشایر شایسته احترام و موفقیت هستند

یازرلو با اشاره به استعدادها، ظرفیت‌ها و انگیزه و اراده‌ای که در دانش‌آموزان عشایر سراسر کشور وجود دارد، اظهار داشت: دانش‌آموزانی که در این سفر و فرصت تربیتی حضور یافته‌اند، برگزیده‌های تحصیلی و پرورشی استان‌های خود هستند و انشالله در آینده نزدیک شاهد افتخارآفرینی آنها برای سربلندی ایران عزیز در عرصه‌های اخلاقی، علمی، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و اقتصادی خواهیم بود.

وی تاکید کرد: استعدادی که در دانش‌آموزان عشایر وجود دارد، مثال‌زدنی و ستودنی است؛ این عزیزان با کمترین امکانات، موفقیت‌های بسیاری را به دست آورده‌اند و قطعا این مسیر با استعدادیابی و برنامه‌های هدایتی و تربیتی در این اردو، برای آنها تقویت شده و ادامه خواهد داشت؛ بنابراین دانش‌آموزان عشایر شایسته احترام و موفقیت هستند.

* تاثیر دوره‌های آموزشی در زندگی دانش‌آموزان عشایر

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر درباره برخی دوره های آموزشی برگزار شده برای دانش آموزان عشایر پسر متوسطه، گفت: در این سفر و فرصت تربیتی، مهارت‌های مختلف زندگی از جمله زندگی در طبیعت، جهت‌یابی، امداد و نجات، کمک‌های اولیه، بازی‌های بومی و محلی، چادرزنی و نیز دوره‌های خبرنگاری و سواد رسانه‌ای توسط مربیان و مدرسان سازمان دانش‌آموزی به دانش‌آموزان عشایر آموخته شد.

گفتنی است بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌آموزان متوسطه عشایر، از سوی «اداره‌کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر» و با همراهی و مشارکت فعالانه «سازمان دانش‌آموزی کشور» در قالب دو گروه دختران و پسران برگزار می‌شود که زمان حضور پسران در اردوگاه ثامن‌الحجج(ع) مشهد مقدس، از ۱۹ تا ۲۴ تیرماه بود و دختران از ۲۶ تا ۳۰ تیرماه در این سفر و فرصت تربیتی حضور خواهند داشت.

خبرگزاری پانا این رویداد فرهنگی و تربیتی را به طور ویژه و روزانه پوشش می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار