یازرلو در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی پانا به مشهد مقدس تشریح کرد؛

کشف استعدادهای دانش‌آموزان عشایر در سفر و فرصت تربیتی مشهد مقدس

برای نخستین بار از مشارکت سازمان دانش‌آموزی در برگزاری چنین اردویی بهره‌مند هستیم/ بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌آموزان عشایر، تبلور همکاری مثبت مجموعه آموزش و پرورش با سازمان دانش‌‌آموزی است/ در این برنامه تربیتی، دانش‌آموزان مستعد عشایر، مسیرشان را پیدا می‌کنند و به دنبال پیگیری استعداد کشف‌ شده خود خواهند بود

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر، ابعاد تازه‌ای از بسیج همه امکانات وزارت آموزش و پرورش و نیز تعامل موثر و مفید سازمان دانش‌آموزی را در برگزاری بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌آموزان عشایر، تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۳۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
کشف استعدادهای دانش‌آموزان عشایر در سفر و فرصت تربیتی مشهد مقدس

صفرعلی یازرلو در گفت‌و‌گو با خبرنگار اعزامی پانا به مشهد مقدس، اظهار داشت: بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌آموزان متوسطه عشایر از 19 تا 30 تیرماه با حضور 1300 دانش‌آموز عشایر (650 دختر و 650 پسر) از 23 استان کشور در اردوگاه ثامن‌الحجج(ع) در حال برگزاری است.

وی افزود: این سفر و فرصت تربیتی از سوی «اداره‌کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر» و با همراهی و مشارکت فعالانه «سازمان دانش‌آموزی کشور» در قالب دو گروه دختران و پسران برگزار می‌شود که حضور پسران در اردوگاه ثامن‌الحجج(ع) مشهد مقدس، از ۱۹ تیرماه آغاز شده است و تا ۲۴ تیرماه ادامه خواهد داشت و زمان حضور دختران از ۲۶ تا ۳۰ تیرماه خواهد بود.


در پی شناسایی استعدادهایی هستیم که فرصت بروز و ظهور نداشتند

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر با اشاره به اهداف این برنامه تربیتی گفت: توجه به تنوع اقوام در کشور و زیبایی‌هایی که در این تنوع نهفته است، تقویت اتحاد و انسجام اقوام و ارتقای خودباوری و اعتماد به نفس دانش‌آموزان از جمله مهمترین رویکردها و اهدافی است که از طریق این سفر و فرصت تربیتی پیگیری می‌شود.

یازرلو ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌های ما شناسایی استعدادهایی است که در مدارس عشایری وجود دارند اما فرصت بروز و ظهور نیافته‌اند. بنابراین در این فرصت چندروزه به‌دنبال شناسایی این استعدادها هستیم تا انشاءلله بعد از پایان برنامه اردویی، این دانش‌آموزان مستعد، مسیر خودشان را پیدا کنند و به‌دنبال پیگیری استعداد کشف‌ شده‌شان باشند.


این سفر تربیتی، مصداق توجه وزیر و دولت به اصل عدالت است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی اشاره و اظهار کرد: اکنون بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌آموزان عشایر پس از دوسال وقفه درحال برگزاری است و این سفر و فرصت تربیتی را باید مصداق توجه وزیر محترم و مجموعه دولت سیزدهم به بحث عدالت آموزشی و تربیتی دانست؛ بسیار ارزشمند است که در اولین فرصتی که پس از شرایط سخت کرونایی به دست آمد، این برنامه تربیتی، فرهنگی و پرورشی در تابستان 1401 در حال برگزاری است.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر تصریح کرد: میزان توجه مقامات عالی وزارت آموزش و پرورش به کیفیت این دوره از اردوهای دانش‌آموزان عشایری کشور در مقایسه با دوره‌های گذشته بی‌نظیر است؛ چراکه امسال برای نخستین‌بار، اعتبار این سفر و فرصت تربیتی پیش از برگزاری ابلاغ شد و تاکنون چنین اتفاق مثبت و امیدبخشی را شاهد نبوده‌ایم.


همه امکانات وزارتخانه پای کار آمده است

یازرلو گفت: امسال معاونت‌ها و بخش‌های مختلف مجموعه بزرگ آموزش و پرورش برای برگزاری این دوره از اردوهای دانش‌آموزان عشایر با همه امکانات پای کار آمده‌اند؛ این نشان می‌دهد که کل این مجموعه به موضوع عشایر و تحقق عدالت تربیتی و آموزشی اهتمام دارد.

همکاری سازمان دانش‌آموزی به عنوان متخصص برگزاری اردو و دوره‌های آموزشی

وی با تاکید بر نقش فعال و موثر سازمان دانش‌آموزی کشور در برگزاری این سفر و فرصت تربیتی، افزود: امسال برای نخستین‌بار است که از همکاری، تعامل و مشارکت سازمان دانش‌آموزی در برگزاری چنین اردویی بهره‌مند هستیم؛ این سازمان از روز اول و در مراحل برنامه‌ریزی و هماهنگی با همه توان و ظرفیت اجرایی و آموزشی خود پای کار بود و در کنار ما قرار داشت.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر درباره برخی از زمینه‌های همکاری و مشارکت سازمان دانش‌آموزی در برگزاری بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌آموزان متوسطه عشایر گفت: آموزش مهارت‌های زندگی در مناطق عشایری و برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی همچون خبرنگاری و سواد رسانه، از جمله مواردی است که سازمان دانش‌آموزی برای برگزاری و اجرای آنها در کنار ما قرار دارد.


تبلور همکاری خوب مجموعه آموزش و پرورش با سازمان دانش‌آموزی

یازرلو تاکید کرد: به نظرم باب خوبی برای همکاری‌های بیشتر در آینده باز شده و آنچه این روزها در اردوگاه ثامن الحجج(ع) مشهد مقدس جریان دارد، تبلور همکار مثبت و خوب مجموعه آموزش و پرورش با سازمان دانش‌آموزی است.

وی ادامه داد: امیدواریم از این به بعد، بحث‌های تشکیلاتی در بین دانش‌آموزان عشایر با قدرت و قوت بیشتری ادامه یابد و دوستان ما در مدارس عشایری و همچنین دانش‌آموزان خوب و مستعد بتوانند از برنامه‌های موثر و مفید سازمان دانش‌آموزی بهره‌مند شوند.

گفتنی است بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌آموزان متوسطه عشایر از ۱۹ تا 30 تیرماه در مشهد مقدس در حال برگزاری است و خبرگزاری پانا این رویداد فرهنگی و تربیتی را به طور ویژه و روزانه پوشش می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار