مدیر درمان تامین اجتماعی قم:

بیش از 98 درصد نسخه‌های تامین‌اجتماعی الکترونیکی است

قم (پانا) - مدیر درمان بیمه تامین‌اجتماعی قم گفت اکنون بالغ بر ۹۸ درصد نسخه‌های پزشکی که در قم تولید می‌شود به‌صورت الکترونیکی است.

کد مطلب: ۱۲۹۳۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 98 درصد نسخه‌های تامین‌اجتماعی الکترونیکی است

سید مهدی محصل همدانی امروز در نشست خبری تشریح برنامه های هفته بیمه تامین اجتماعی با اشاره به اهمیت گزارش اقدامات بیمه، عنوان کرد: سال گذشته ۸ میلیون بار مراجعه در سیستم درمان تامین اجتماعی قم ثبت شد که ۵ میلیون و ۸۶۰ هزار بار در مراکز درمان غیرمستقیم و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بار در درمان مستقیم روی داده ‌و در مجموع ۶۸۴ میلیارد تومان برای درمان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت درمان تامین اجتماعی قم با ۸۰۰ مرکز درمانی طرف قرارداد است، افزود: ۷۵ درصد بودجه درمان در درمان غیرمستقیم و ۲۵ درصد نیز در چهار مرکز ملکی هزینه می‌شود.

محصل با اشاره به آغاز نسخه‌نویسی الکترونیک درسال گذشته، گفت: اکنون بالغ بر ۹۸ درصد نسخه‌های پزشکی که در قم تولید می‌شود به‌صورت الکترونیک است.

وی با بیان اینکه حمایت از فرزندآوری از سیاست‌های دولت سیزدهم است، افزود: سال گذشته ۷۷۷ پرونده نازایی تشکیل و بالغ بر یک میلیارد و ۳۱۴ میلیون تومان در این راستا هزینه شد.

محصل ادامه داد: رایگان شدن تمام خدمات بیماران کرونایی و خدمات درمانی بیمه‌شدگان بالای ۶۵ سال در بخش بستری در بیمارستان‌های دولتی از جمله اقدامات سال گذشته مدیریت درمان برای کاهش مشکلات بیماران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بود.

وی گفت: بیمارستان امام رضا(ع) در فرآیند ارزشیابی بیمارستان‌های تامین اجتماعی سراسر کشور در سال گذشته، رتبه نخست اعتبار بخشی را کسب کرد و اورژانس نیز رتبه یک بیمارستان های تامین اجتماعی کشور را از آن خود کرد.

مدیر درمان بیمه تامین اجتماعی قم افزود: افزایش ۶ تخت ان آی سی یو و همچنین چهار اتاق ال دی آر ویژه مادران باردار از برنامه‌های سالجاری مدیریت درمان در بیمارستان امام رضا(ع) است که در افزایش شاخص بهداشتی استان موثر خواهد بود.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار