خبرنگار اعزامی پانا از مشهد مقدس گزارش می‌دهد

اجرای آیین «شور حضور» در بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌‌آموزان پسر عشایر

۶۵۰ دانش‌آموز پسر متوسطه عشایر از ۲۳ استان برای زیارت بارگاه نورانی امام رضا(ع) و شرکت در دوره‌های آموزشی، فعالیت‌های گروهی و برنامه‌های فرهنگی در مشهد مقدس گردهم آمدند

تهران (پانا) - مراسم خوش‌آمدگویی و استقبال از گروه‌های عشایری شرکت‌کننده در بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌آموزان پسر متوسطه عشایر کشور، در اردوگاه ثامن‌الحجج(ع) مشهد مقدس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۹۳۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای آیین «شور حضور» در بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌‌آموزان پسر عشایر

اردوگاه ثامن‌الحجج(ع) در مشهد مقدس از امروز به مدت ۱۰ روز میزبان بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌آموزان متوسطه عشایر کشور به صورت مجزا برای دختران و پسران است.
این دوره از اردوهای دانش‌آموزی پس از وقفه دوساله به دلیل شیوع کروناویروس، مجددا درحال برگزاری است و عصر امروز دوشنبه دانش‌آموزان پسر متوسطه عشایر کشور وارد اردوگاه ثامن‌الحجج(ع) شدند تا به مدت چهار روز علاوه بر حضور در بارگاه نورانی امام رضا(ع)، در دوره‌های آموزشی، فعالیت‌های گروهی و برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوع شرکت کنند.
بر همین اساس، آیین استقبال از دانش‌آموزان پسر متوسطه عشایر کشور و مربیان و سرپرستان استانی آنها با اجرای ویژه‌برنامه‌ «شور حضور» در این اردوگاه برگزار شد؛ به طوری که دانش‌آموزان عشایر استان خراسان رضوی (که به نوعی میزبان دیگر استان‌ها هستند) و دانش‌آموزان عشایر استان یزد، با ایجاد دو صف مجزا و رودرروی یکدیگر، مسیر ویژه‌ای برای عبور دانش‌آموزان عشایر سایر استان‌ها ایجاد کردند و طبق یک برنامه تمرین‌شده و هماهنگ، به تشویق آنها پرداختند.
عبور همه کاروان‌ها از «دروازه قرآن» اردوگاه و خوش‌آمدگویی به آنها توسط «رادیو اردو» با استفاده از نمادها و نشان‌هایی از مشاهیر، بزرگان، المان‌ها و حتی موسیقی و گویش مختص هر استان، از جمله نکات قابل توجه در زمان عبور کاروان‌های عشایری بود.
گفتنی است بیست و یکمین اردوی سراسری دانش‌آموزان متوسطه عشایر، از سوی «اداره‌کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر» و با همراهی و مشارکت فعالانه «سازمان دانش‌آموزی کشور» در قالب دو گروه دختران و پسران برگزار می‌شود که زمان حضور پسران در اردوگاه ثامن‌الحجج(ع) مشهد مقدس، از ۱۹ تا ۲۴ تیرماه و دختران از ۲۶ تا ۳۰ تیرماه خواهد بود.
خبرگزاری پانا این رویداد فرهنگی و تربیتی را به طور ویژه و روزانه پوشش می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار