پیش‌بینی انتقال توده‌های گرد و خاک از عراق به غرب و جنوب کشور

تهران (پانا) - مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از پیش‌بینی تدریجی روند افزایش دما از شنبه تا اواسط هفته آینده در غالب نقاط کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۲۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی انتقال توده‌های گرد و خاک از عراق به غرب و جنوب کشور

براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از امروز تا دوشنبه (۲۰ تیرماه) به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در بخش‌هایی از نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب فارس رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت گاهی همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

امروز در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی نیز رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

از امروز تا سه‌شنبه (۱۷ تا ۲۱ تیرماه) در برخی نواحی شمال شرق، شرق (به ویژه منطقه زابل) دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید، در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. این شرایط علاوه بر مناطق ذکر شده در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۲۰ و ۲۱ تیر) در جنوب شرق انتظار می‌رود. در این مدت در برخی مناطق شرق و جنوب شرق طوفان، گرد و خاک و کاهش دید افقی دور از انتظار نیست.

علاوه بر این طی پنج روز آینده شرایط برای تشکیل متناوب توده‌های گرد و خاک بر روی عراق و انتقال آن به بخش‌هایی از غرب، جنوب غرب و جنوب کشور فراهم است.

از شنبه تا اواسط هفته آینده در غالب نقاط کشور به تدریج روند افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

طی سه روز آینده نیز دریای عمان و تنگه هرمز، شنبه دریای خزر و یکشنبه خلیج فارس مواج خواهند بود.

آسمان تهران فردا (۱۸ تیرماه) صاف و غبار صبحگاهی در بعدازظهر وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۵ و در روز یکشنبه (۱۹ تیرماه) صاف در بعضی ساعات وزش باد با حداقل ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا (۱۷ و ۱۸ تیرماه) اهواز با دمای ۴۷ و ۴۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۱۱ و ۱۰ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار