وصول ۷۰ درصدی تعهدهای درآمدی ارزی وزارت نفت

تهران (پانا) - مدیر مالی شرکت ملی نفت ایران در پی انتشار اخباری درباره تحقق نیافتن تکالیف درآمدی وزارت نفت در قانون بودجه سال ۱۴۰۱، توضیحاتی ارائه کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۲۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد
وصول ۷۰ درصدی تعهدهای درآمدی ارزی وزارت نفت

به گزارش وزارت نفت، محمد روستا، مدیر مالی شرکت ملی نفت ایران گفت: برغم محدودیت‌های ناشی از تحریم ها فروش نفت خام، میعانات گازی، فرآورده‌های نفتی و گازطبیعی کشور در جریان و وصول درآمدهای حاصل از آن نیز در حال انجام است و تامین پایدار و بدون وقفه کالاهایی اساسی و داروهای مورد نیاز کشور نشان از این همت جهادی دارد.

وی افزود: با وجود ۲ برابر شدن تکالیف درآمدی وزارت نفت در بودجه ۱۴۰۱ در مقایسه به سال پیش که جهشی خیره‌کننده به‌شمار می‌آید و در سه ماه نخست امسال نزدیک به ۷۰ درصد از تعهدهای درآمدی ارزی وزارت نفت وصول شده و حتی بعضی از مطالبات معوق کشور نیز تسویه شده است.

مدیر مالی شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه تکالیف بودجه‌ای متوجه این وزارتخانه ناظر به فروش و دریافت درآمدها بر مبنای ارز است، تأکید کرد: چگونگی بازتاب و زمان و نحوه تسعیر آن به ریال و تسهیم آن از تکالیف دیگر دستگاه‌ها از جمله بانک مرکزی جمهوری اسلامی و خزانه‌داری کل کشور است، همچنین گزارش‌های نهادهای محاسبه‌گر درباره بودجه بر مبنای ریالی تهیه و تنظیم می‌شود.

گفتنی است وزارت نفت در سال ۱۴۰۰ موفق به ایفای کامل تعهدهای درآمدی قانون بودجه شده و دولت از این بابت متحمل هیچگونه کسری بودجه‌ای نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار