سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به پانا خبر داد؛

شناسایی ۵ نفر در پرونده نهرخواری بهبهان

تهران (پانا) - سخنگوی قوه قضاییه از شناسایی 5 نفر در پرونده نهرخواری در شهرستان بهبهان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۲۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی ۵ نفر در پرونده نهرخواری بهبهان

مسعود ستایشی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال پانا درباره آخرین وضعیت پرونده نهرخواری در بهبهان و اینکه آیا در این پرونده کارمند یا مدیرانی بازداشت شده‌اند یا خیر، توضیح داد: این پرونده مربوط به ۲۶ هزار متر مربع نهر طبیعی بود که با نخاله‌ها مسدود شده و تغییر کاربری صورت گرفته است و زمین‌ها با این شیوه به فروش می‌رسیده است. ۴ نفر شناسایی شدند و برای آن‌ها قرار تامین صادر شده است. پنجمین نفر نیز شناسایی شده و برای او قرار تامین صادر شده است.

وی افزود: فرایند تفهیم اتهام انجام شده است و انشالله با اقدامات دادسرا به دادگاه خواهد رفت. این افراد در بازداشت موقت بودند که سپس با قرار وثیقه ۲۰ میلیارد ریالی آزاد شدند. یکی از افراد کارمند سازمان ثبت بوده است. یکی دیگر بازنشسته در حوزه ثبت و دیگری هم عضو هیات مدیره تعاونی مسکن بوده است.

آذرماه سال گذشته یکی از مسئولان سازمان جنگل‌ها اعلام کرد یکسری از افراد بیش از ۲۶ هزار متر نهر طبیعی را در شهر بهبهان با نخاله‌های ساختمانی پر کرده و به مردم می‌فروشند. غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی پیشین دستگاه قضا نیز در تاریخ 30 آذرماه 1400 در پاسخ به سوال پانا درباره اقدامات قضاییه در این پرونده گفته بود:‌ در این خصوص در شهر بهبهان پرونده‌ای تشکیل شده است. این پرونده مشتمل بر استعلاماتی است که توسط دادستان عمومی و انقلاب آن شهرستان از مراجع ذیصلاح صورت گرفته که دستگاه اطلاعاتی و امنیتی و همچنین منابع طبیعی هستند و اگر چنانچه بعد از وصول پاسخ استعلامات مشخص شود جرمی اتفاق افتاده و افرادی در معرض اتهام قرار گیرند قطعا با آن‌ها برخورد خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار