گفت‌و‌گوی ‌امیرعبداللهیان با مقامات تاشکند؛ حمایت ایران از وحدت ازبکستان

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با ولادیمیر اماموویچ نوروف، سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری ازبکستان، در خصوص مهم‌ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور گفت‌و‌گو و تبادل نظر کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۱۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
گفت‌و‌گوی ‌امیرعبداللهیان با مقامات تاشکند؛ حمایت ایران از وحدت ازبکستان

حسین امیرعبداللهیان شامگاه سه‌شنبه در این گفت‌و‌گو، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از ثبات و امنیت در کشور ازبکستان حمایت می‌کند و سلب امنیت و خدشه‌ دار شدن وحدت ازبکستان را قابل پذیرش نمی‌داند.

وی خاطر نشان کرد، با اراده و تلاش دو طرف، روابط دو جانبه بین ایران و ازبکستان در حال گسترش و توسعه است.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به اهمیت سفر مقامات عالیرتبه دو کشور در روند توسعه روابط، از سفر رئیس مجلس کشورمان به ازبکستان در آینده نزدیک خبر داد.

ولادیمیر نوروف، سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری ازبکستان نیز در این گفتگو ضمن تقدیر از مواضع اصولی کشورمان در خصوص تحولات اخیر در ازبکستان و حمایت از وحدت در این کشور، تصریح کرد: فرآیند اصلاحات قانون اساسی آغاز شده است و رئیس جمهور میرضیایف در این باره با مردم ازبکستان گفت‌و‌گو کرده است.

‌نوروف روند توسعه همکاری‌های دو کشور در سطوح مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد سفر آتی رئیس مجلس کشورمان به ازبکستان موجب توسعه بیش از پیش روابط دو کشور باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار