در جلسه شورای شهر تهران صورت گرفت؛

تصویب کلیات طرح «نظام‌نامه مشارکت محله‌ای شهروندان با مدیریت شهری»

تهران (پانا) - کلیات طرح «نظام‌نامه مشارکت محله‌ای شهروندان با مدیریت شهری» به تصویب رسید.

کد مطلب: ۱۲۹۱۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد
تصویب کلیات طرح «نظام‌نامه مشارکت محله‌ای شهروندان با مدیریت شهری»

پرویز سروری، نایب رئیس شورای شهر تهران در هفتاد و ششمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه ما از سرمایه عظیم شورایاری‌ها در تشکیلات محلات استفاده خواهیم کرد، گفت: در زمان آقای قالیباف اختیارات فراوانی به شورایاران داده شد که در برنامه محلات این افراد دخیل بودند.

وی با بیان اینکه هیچ تردیدی نکنید شهرداری تهران و شورا اصرار دارد که از این جریان ارزشمند استفاده مفیدی داشته باشد، تصریح کرد: در ایجاد انسجام در محلات هیچ ظرفیتی به اندازه شورایاران نمی‌توانند اثرگذار باشند.

ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما کاری را می کنیم که دوره گذشته حاضر نشد هزینه آن را بپردازد، اظهار کرد: در دوره قبل به طور غیررسمی با شورایاران همکاری شد و ما نباید این کار را انجام دهیم.

نرگس معدنی پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دو فوریت نظام نامه در اسفندماه سال قبل مطرح شد، گفت: این طرح به یک فوریت تبدیل شد که جلسات متعددی در این خصوص در کمیسیون مربوطه برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این طرح تلاش شده که علاوه بر تبیین راهبردها، نقش ارکان محله در راهبری، نظارت و اجرا مشخص شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نقش نظارتی شورا در محلات در این طرح مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: از ظرفیت شورایاری ها در نظارت استفاده می کنیم اما ناظران همان شورایاران نخواهند بود.

معدنی پور با تأکید بر اینکه شورایاران در مسیر قانونی خود فعالیتشان را ادامه خواهند داد، یادآور شد: احیای هیئت امنای محلات نیز مورد توجه قرار گرفته است. مدیریت محله در سال‌های گذشته رها شده و غیر فعال است و احیای آن در اولویت قرار دارد. این نظام نامه از چارچوب طرح نیز فراتر رفته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شورایاری‌ها بازوی شورا در محلات بودند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخشی از مدیریت در محلات ناقص است باید تدبیری در این رابطه اندیشیده می‌شد.

تکلیف بیش از ۳۵۰ سرای محله مشخص نیست

سید احمد علوی، رئیس کمیته مشارکت های مردمی شورای اسلامی شهر تهران نیز در خصوص این نظام نامه گفت: تکلیف بیش از ۳۵۰ سرای محله در تهران و بیش از هزار نیروی انسانی سراها مشخص نیست.

وی افزود: شرایط برای مشخص کردن وضعیت سراها سخت شده بود اما حالا عده ای بیانیه می دهند که مدل ها باید چگونه باشد. ما تلاش کردیم که بتوانیم در این زمینه تحرک ایجاد کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بر اساس مصوبات شورای شهر، ارکان ستادی لحاظ شده است، خاطرنشان کرد: دو نفر از اعضای کمیسیون و پنج نفر از روسای سایر کمیسیون ها در ستاد حضور دارند و شرح وظایف این ستاد مشخص شده است. هرآنچه قرار است در فرآیند مدیریت محلات رخ دهد زیر نظر کمیسیون ها سیاست گذاری خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار