معاون فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی کشور:

سازمان دانش‌آموزی میدان بزرگ عملیات اجرایی است

تهران (پانا) - معاون فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی کشور یکی از اولویت‌های این سازمان را تربیت مربی اردویی برشمرد و از برنامه‌ریزی برای شناسایی 2 هزار مربی جوان با هدف ایفای نقش موثر در مدارس خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۹۱۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی میدان بزرگ عملیات اجرایی است

‌رحمت‌اله رضایی در نشست دو روزه مدیران سازمان دانش‌آموزی سراسر کشور که در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: تلاش سازمان دانش‌آموزی این است که نیازهای دانش‌آموزان در شرایط و عصر جدید را شناسایی کند و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کارشناسی و اصولی داشته باشد.

وی افزود: تولید محتوا بر اساس نیاز روز دانش‌آموران و در نظر گرفتن روان‌شناسی رشد، از جمله موضوعات مهمی است که پیگیر تحقق آن هستیم.

معاون فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی کشور با تاکید بر ضرورت فاصله‌گرفتن از شعار بدون عمل، ادامه داد: عمل‌گرایی در تربیت به عنوان یکی از سیاست‌های حرفه‌ای این سازمان مطرح است و همه ما باید سعی کنیم از نظریه‌های صرف فاصله بگیریم؛ چراکه سازمان دانش‌آموزی میدان بزرگ عملیات اجرایی است و می‌خواهد علاوه بر تولید فکر، عمل‌گرا باشد.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از اولویت‌های ما در سازمان دانش‌آموزی، تربیت مربیان اردویی جوان است و به‌دنبال مربیانی چندبعدی هستیم که بتواند ویژگی‌های تشکیلاتی، اردویی، معرفتی و پرورشی را به طور همزمان دارا باشد.

وی تاکید کرد: یک مربی جامع و چندبعدی می‌تواند برای صدها دانش‌آموز در یک مدرسه ایفای نقش کند و در تحقق اهداف تربیتی و پرورشی در کنار موضوعات آموزشی موثر باشد.

معاون فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی کشور افزود: شناسایی دو هزار مربی جوان در دستور کار سازمان دانش‌آموزی است تا از این طریق یک شبکه فراگیر و تاثیرگذار ایجاد شود. البته بهره‌گیری از توان اجرایی، مشورتی و تجربه پیشکسوتان موضوع مهمی است که مدنظر این سازمان قرار دارد.

رضایی در ادامه به ضرورت تقویت نقش مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان تاکید کرد و اظهار داشت: تلاش ما این است که با برنامه‌ربزی کارشناسی و ایجاد گروه‌های ویژه، نقش فعال برای مربی و دانش‌آموز تعریف کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین در حال برنامه‌ریزی برای جلب مشارکت بیشتر اولیای دانش‌آموزان در برنامه‌ها و فعالیت‌های تربیتی و پرورشی و بهره‌گیری از ظرفیت مربیان افتخاری هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار