مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان:

اردوگاه‌های اوقات فراغت نباید خالی از دانش‌آموز باشد

گلستان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت اردوهای اوقات فراغت برای دانش‌آموزان در تابستان بسیار مهم و حائز اهمیت است و اردوگاه‌های تفریحی نباید از دانش‌آموز خالی باشد.

کد مطلب: ۱۲۹۱۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد
اردوگاه‌های اوقات فراغت نباید خالی از دانش‌آموز باشد

آئین افتتاحیه پایگاه های تابستانه دانش آموزی استان گلستان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم رضا نظری، مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان بیان کرد: در نظام تعلیم و تربیت اوقات فراغت یعنی کشف استعدادهای ناب، زیرا دانش آموز بر اساس علاقه و استعداد خود در طرح اوقات فراغت شرکت کرده و از آن بهره لازم را می برد. کاری که همراه با عشق و علاقه باشد، تلاش و کوشش را به همراه دارد. این عشق و علاقه همراه با تلاش و کوشش باعث می‌شود یادگیری بسیار زودتر و بهتر نهادینه شود و به واسطه همین تلاش و کوشش ما می‌توانیم بسیاری از رهنمودهای قرآن که در دستور کار نظام تعلیم و تربیت است را درون دانش آموزان خود نهادینه کنیم.

رضا نظری افزود: اردوهای طرح اوقات فراغت باید هدفمند باشد، در اردوهای هدفمند بسیاری از مسائل اعتقادی، فرهنگی،آموزشی واجتماعی وجود دارد که باعث می‌شود دانش آموز این عناوین را در دوره رشد و شکوفایی خود استفاده کند. اگر در این اردوها از فرصت‌های خود استفاده لازم را نبریم،عمر دانش آموزان ما به بطالت خواهد گذشت،پس اردوها باید سرشار از نشاط و شادابی باشد.

در ادامه این مراسم موسی کابلی، معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان بیان کرد: یکی از دغدغه های اصلی اولیا و دانش آموزان در ایام تابستان،برنامه های اوقات فراغت تابستانه است که بسیار مهم و حائز اهمیت است. اوقات فراغت فرصتی برای رشد و شکوفایی دانش آموزان است که ما باید مراقب باشیم تا فرصت سوزی نکنیم و از این فرصت بتوانیم به نحو احسن بهره لازم را ببریم. شعار امسال ما هر دانش آموز، یک مهارت است که امیدواریم دانش آموزان ما در کنار فعالیت های آموزشی،اوقات شاداب و بانشاطی را تجربه کنند. در پایان نیز امیدواریم که بتوانیم استعدادهای این دانش آموزان را شکوفا کرده و رشد آنها را بهبود ببخشیم.مهم ترین حسن فعالیت‌های اوقات فراغت این است که دانش آموز با علاقه و با انتخاب خودش فعالیت ها را انتخاب کرده و در همان حوزه فعالیت می‌کند.

معاون پرورشی فرهنگی اداره کل افزود: امسال ما در اوقات فراغت تابستانه چندین طرح بسیار خوب داریم که شامل جشن و راه مزمل،اردوهای جاودانه یک روزه، طرح پیشاور، جشنواره های بومی محلی،تربیت دانش آموز مدیر انقلابی و …است. این فعالیت ها با همکاری آموزش و پرورش استان و دانش آموزان خوب ما اتفاق خواهد افتاد.

در پایان از دانش آموزان برتر شهرستانی تجلیل بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار