وزیر خارجه جمهوری آذربایجان خبر داد؛

آمادگی آذربایجان برای ساخت راه آهن رشت ـ آستارا و تکمیل بارانداز در آستارا

تهران (پانا) - وزیر خارجه جمهوری آذربایجان گفت جمهوری آذربایجان آمادگی دارد در بالا بردن پروژه و ساخت راه آهن رشت ـ آستارا و تکمیل بارانداز در آستارا تعهدات خود را اجرا کند.

کد مطلب: ۱۲۹۱۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی آذربایجان برای ساخت راه آهن رشت ـ آستارا و تکمیل بارانداز در آستارا

جیحون بایراموف، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان امروز پس از دیدار و گفت‌وگو با حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران، اظهار کرد: در این سفر با رئیس مجلس ملاقات داشتیم. بعد از این دیدار هم در خدمت آیت‌الله رئیسی خواهیم بود. روابط دو کشور مبتنی بر اشتراکات تاریخی و فرهنگی و همسایگی و برادری مردمان دو کشور است.

وی افزود: با توجه به اراده سیاسی رهبران دو کشور علیرغم ۳۰ درصد افزایش در حجم مبادلات تجاری در سال ۲۰۲۱ داشتیم ولی ظرفیت‌ها برای دو کشور بیشتر از این ارقام است. بر اجرایی پروژه‌ها تأکید کردیم. در خصوص تولید تراکتور توافقات خوبی منعقد شده است که ‌امیدواریم اجرا شود و بهره‌برداری از سد خدآفرین از پروژه‌های مهم بین دو کشور است.

بایراموف ادامه داد: پروژه کریدور شمال - جنوب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و آذربایجان آمادگی دارد در بالا بردن پروژه و ساخت راه آهن رشت ـ آستارا و تکمیل بارانداز در آستارا تعهدات خود را اجرا کنیم. احداث پل اتومبیل رو بر رودخانه آستارا چای تا پایان سال میلادی به بهره‌برداری برسد.

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان خاطرنشان کرد: در ماه مارس ۲۰۲۲ که در نشست کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور پروژه اتصال منطقه اقتصادی زنگه زور به نخجوان از طریق خاک ایران طرح و تصویب شده بود که بحث‌های فنی آن و مکان یابی آن انجام شده و ان‌شاءالله در آینده نزدیک ساخت اولین پل در آن منطقه شروع خواهد شد و هماهنگی برای احداث پل دوم صورت خواهد گرفت.

وی گفت: بر اهمیت کریدور خلیج فارس - دریای سیاه از مسیر ایران تأکید کردیم و بر اهمیت مشارکت ایران، آذربایجان وگرجستان در تکمیل کریدور تأکید کردیم. همکاری‌های موفقیت آمیزی در جنبش عدم تعهد داشتیم. در امور بشردوستانه تجربه‌های موفقیت آمیزی داشتیم و بعد از آن هم در این خصوص به تبادل نظر ادامه خواهیم داد.

بایراموف تأکید کرد: آذربایجان خواهان عادی سازی روابط با ارمنستان بعد از دوران جنگ است و گام‌هایی را در این زمینه برداشته است. پس از ۳۰ سال اشغال اولویت اصلی ما آبادانی و بازسازی مناطق آزاد شده از اشغال است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار