رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا:

انتقاد از تمدید مهلت پرداخت عوارض؛ درآمدهای شهرداری تهران از محل شهرسازی محقق می‌شود

تهران (پانا) - رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران اظهار امیدواری کرد درآمدهای شهرداری از محل شهرسازی در سال جاری به‌طور کامل محقق شود.

کد مطلب: ۱۲۹۱۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد از تمدید مهلت پرداخت عوارض؛ درآمدهای شهرداری تهران از محل شهرسازی محقق می‌شود

احمد صادقی در گفت‌وگو با پانا درخصوص میزان تحقق درآمدهای شهرداری در سه ماه نخست امسال با اشاره به تمدید زمان پرداخت عوارض ساختمانی تا پایان خرداد ماه گفت: «مخالف تمدید مداوم این زمان بودم این که اگر 15 خرداد ماه نشد شهرداری این اختیار را داشته باشد که تا پایان خرداد ماه تمدید کند و ... این نوع تمدید کردن‌ها باعث می‌شود مردم برای پرداخت عوارض و جرایم تعلل کنند و آن را به آخرین مهلت داده شده موکول می‌کنند.»

وی ادامه داد: «تا زمانی که این فرجه قانونی که خود شورای شهر به نظرم به اشتباه به شهردار داده تمام نشود، ما نمی‌توانیم بگوییم بحث درآمدها هنوز محقق شده یا نشده و کمتر محقق شده است. باید اجازه دهیم زمان داده شده بگذرد و تاثیر آن را بر درآمدها مشخص کنیم.»

صادقی درخصوص تحقق میزان درآمدهای شهرداری از محل شهرسازی هم گفت: «برآورد من این است که درآمدهای شهرداری از محل شهرسازی محقق می‌شود، هرچند فضای حاکم بر حوزه اقتصاد کشور بر روی تحقق درآمدها بسیار تاثیر دارد. این ایراد هم وجود دارد که ما نباید مدام فضا را باز بگذاریم که تعلل در بحث پرداخت‌ها ایجاد شود، ولی تصور و پیش‌بینی این است که امسال بودجه‌ ما از بحث درآمدهای شهرسازی‌ محقق می‌شود.»

این عضو شورای شهر تهران گفت: «در این حوزه باید سخت‌گیری‌هایی که نسبت به بحث شهرسازی بوده، برداشته شود زیرا نه به نفع شهر و نه به نفع شهروندان است و شهروندان هیچ رغبتی ندارند. باید تسهیلاتی را برای بحث بافت فرسوده ایجاد کنیم و این اتفاقات هم توسط شورا و هم شهرداری پیگیری می‌شود. انشاء‌الله مصوباتی که شورای عالی شهرسازی با پیگیری‌هایی که داریم انجام می‌دهیم اتفاق بیفتد، من فکر می‌کنم که پیش‌بینی درآمدمان از بحث درآمد حوزه‌ شهرسازی محقق می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار