علی نصیریان: زبان و ادبیات فارسی هویت و بخشی از شناسنامه‌ ماست

آموزش زبان و ادبیات فارسی قطعا باید از دوران مدرسه اتفاق بیفتد/ بخش عمده هویت ما زبان و ادبیات است؛ ادبیات جزئی از زندگی مردم ایران است

تهران (پانا) - علی نصیریان با تاکید براینکه زبان و ادبیات فارسی بخش عمده‌ای از هویت ایرانیان را تشکیل می‌دهد، هر اقدامی را که سبب کم‌توجهی به ادبیات شود نامطلوب دانست.

کد مطلب: ۱۲۹۱۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
علی نصیریان: زبان و ادبیات فارسی هویت و بخشی از شناسنامه‌ ماست

به گزارش ایسنا، خبر حذف دروس عمومی از کنکور سال ۱۴۰۲، آسیب‌های این اتفاق و هشدار برای کم شدن ساعت‌های آموزشی درس ادبیات موضوعی بوده که در یکی دو هفته گذشته از نگاه تعدادی معلم، نویسنده و شاعر بررسی شده و آن‌ها در ارزیابی‌های خود گاه با بیانی تند و صریح و گاه با اشک و حسرت از پیامدهای کم‌توجهی به یکی از مهم‌ترین دروس آموزشی در مدارس یعنی زبان و ادبیات فارسی و نیز ضرر سنجش تستی این درس مهم در کنکور سخن گفتند. این نگرانی‌ها و هشدارها در شرایطی اهمیت ویژه دارد که در سال‌های اخیر با هجوم تحریف و مصادره‌ی شاهکارهای زبان فارسی و خالقان آن‌ها از سوی کشورهای همسایه مواجه شده‌ایم.

در این زمینه علی نصیریان هم که این روزها نقش یک سردار مغول در جریان حمله به نیشابور و جریان کتاب‌سوزی را در کنسرت - نمایش «سیصد» بازی می‌کند، در گفت‌وگویی با ایسنا با ابراز تاسف از شنیدن چنین خبری بیان کرد:‌ زبان و ادبیات فارسی هویت و بخشی از شناسنامه‌ ماست. شعر ما هزار سال قدمت دارد و این‌ها میراثی بسیار ارزنده‌ از لحاظ تفکر، اخلاق، زندگی و زبان است. هر اقدامی که به حذف آموزش این‌ها منجر شود از نظر من نامطلوب است.

وی افزود: آموزش زبان و ادبیات فارسی قطعا باید از دوران مدرسه اتفاق بیفتد و این وظیفه دولت و آموزش و پروش است که پاسبان و نگهبان زبان فارسی باشد. همچنین از جایی مثل فرهنگستان زبان و ادب فارسی هم باید در این مورد سوال پرسیده شود که چه اقدامی در مقابل این نوع اتفاق‌ها انجام می‌دهند.

این بازیگر اظهار کرد: بخش عمده هویت ما زبان و ادبیات است؛ ادبیات جزئی از زندگی مردم ایران است و حتی قبرستان‌ها را که نگاه کنید، می‌بینید که روی بیشتر سنگ قبرها شعر نوشته شده است بنابراین فکر می‌کنم هرآنچه منجر به حذف یا کم شدن جایگاه آموزش زبان و ادبیات فارسی شود به هویت واقعی یک ایرانی و بویژه بچه‌ها لطمه می‌زند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار