حسین عبادتی در جمع مدیران استانی سازمان دانش‌آموزی:

سازمان دانش‌آموزی نیازمند تدوین الگوی تحول و پیشرفت است

بنای ما در مسیر بازآرایی فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی، بهره‌مندی از خرد جمعی و تصمیم گروهی است

تهران (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور بر ضرورت تدوین الگوی تحول و پیشرفت برای بازآرایی فعالیت‌های این سازمان تاکید کرد. 

کد مطلب: ۱۲۹۱۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی نیازمند تدوین الگوی تحول و پیشرفت است

حسین عبادتی در نشست دو روزه مدیران سازمان دانش‌آموزی سراسر کشور که در مشهد مقدس در حال برگزاری است، با تاکید بر ضرورت کار و تلاش برای تحقق اهداف این سازمان گفت: مشکل ما این است که تعداد زیادی مدیر ارشد داریم که به طور مدام از بایدها سخن می‌گویند اما سوال اینجاست که چه کسی باید در میدان عمل حاضر شود و این سیاست‌ها را اجرا کند؟ به عبارت دیگر «بایدها» زیاد است اما مجری نداریم!

وی تاکید کرد: خود ما باید کار کنیم و هر مدیر استانی در سازمان دانش‌آموزی، مسئول تحقق حرف‌هایی است که امروز در این نشست مطرح می‌کند؛ به این معنا که نقش مسئول سازمان در استان خود باید مشخص و موثر باشد و مسئولیت جاری‌سازی اهداف سازمان در آن منطقه را برعهده بگیرد.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی افزود: مدیران استانی این سازمان، در حقیقت مجری مطالبات امروز خودشان هستند و البته سازمان نیز به عنوان تسهیل‌گر کنار آنها قرار دارد و زمینه‌ها و سازوکارهای مقدماتی برای اجرای برنامه‌ها را فراهم می‌کند.

عبادتی در ادامه به بازآرایی فعالیت‌های سازمان اشاره و اظهار کرد: من در چند هفته گذشته بارها تاکید کرده‌ام که وقتی درباره بازآرایی صحبت می‌کنیم، به هیچ وجه ناظر به فعالیت‌های گذشته و زیر سوال بردن آنها نیست. بلکه اقداماتی که در سال‌های قبل انجام شده، شاید مناسب همان بوده است و ما امروز نیازمند تدوین الگوی تحول و پیشرفت هستیم.

* بازآرایی فعالیت‌های سازمان با خرد جمعی

وی ادامه داد: همین امروز همه حاضران در این نشست اذعان داشتند که امروز مشکلات جدی در حوزه‌های مختلف داریم و همین نشان می‌دهد که شرایط فعلی مطلوب نیست و ما نیازمند بازآرایی فعالیت‌های سازمان هستیم.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور با ارائه یک نمای کلی از الگوی تحول و پیشرفت، اظهار داشت: ما می‌خواهیم درباره یک مدل و الگوی پیشنهادی با یکدیگر بحث و تبادل نظر کنیم و البته این موضوع به عنوان یک پیشنهاد مطرح است و قابلیت نقد، بررسی و اصلاح دارد.

عبادتی تصریح کرد: بنای ما در این مسیر، بهره‌مندی از خرد جمعی و تصمیم گروهی است. بنابراین باز هم تاکید می‌کنم که نباید در قاب خاطراتمان بمانیم و بر روی نمادها متعصب باشیم، بلکه حفظ هویت اصلی برای ما مهم و در اولویت است. بنابراین همه باید برای حفظ هویت تلاش کنیم و ما نیز به دنبال حفاظت از این هویت هستیم.

وی تاکید کرد: من تعصب روی هیچ نمادی را قبول ندارم و تنها تعصب بر روی هویت سازمانی مورد قبول است.

* بازآرایی مبتنی بر منطومه فکری و تربیتی مقام معظم رهبری

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در مسیر بازآرایی فعالیت‌های سازمان، تحلیل وضعیت عمومی فعلی یک ضرورت است و ما باید اطلاعات تحلیلی درستی از ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها، امکانات و حتی کاستی‌ها و ضعف‌ها در اختیار داشته بشیم.

عبادتی افزود: همچنین برای ورود به مرحله برنامه‌ریزی و ترسیم نقشه راه آینده باید از فرصت هم‌اندیشی‌های راهبردی استفاده کنیم و درباره شش فضای مهم شناخت دقیق داشته باشیم که عبارتند از: فضای آموزش و پرورش، فضای تشکل، فضای نوجوانی، فضای خانواده، فضای فرهنگی و اجتماعی و فضای رسانه (از جمله فضای مجازی).

وی درباره عرصه‌های تحول و پیشرفت سازمان در مسیر بازآرایی فعالیت‌ها اظهار داشت: فقط سازمان دانش‌آموزی نیست که در حوزه نوجوانان فعالیت می‌کند؛ بلکه مجموعه‌های متعددی در این زمینه فعال هستند که می‌توانیم به عنوان ابزار بیرونی برای تحقق اهداف و برنامه‌هایمان از آنها کمک بگیریم.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور همچنین بر بازآرایی فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی مبتنی بر منظومه فکری و تربیتی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) تاکید کرد.

عبادتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حفظ افتخارات موجود و نیز افزودن رویدادها و اتفاقات جدید، دو محور مهمی است که باید به صورت همزمان در مسیر بازآرایی فعالیت‌های سازمان مدنظر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار