مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌ شرقی:

قرآن، تبیین‌کننده خلقت است

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌ شرقی با اشاره به اهمیت قرآن، این کتاب الهی را تبیین‌کننده خلقت دانست.

کد مطلب: ۱۲۹۱۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
قرآن، تبیین‌کننده خلقت است

علیرضا صیادی در سومین جلسه ستاد اجرایی چهلمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز با بیان اینکه هیچگاه خدمت کنندگان به قرآن بی مزد و پاداش نمی مانند گفت: در پیشگاه خدا هر کس قرآن بخواند از رتبه بالاتری برخوردار است.

سند تحول بنیادین مختص برنامه‌های قرآنی نیست، بلکه برای همه برنامه‌ها است

وی ادامه داد: موضوع سند تحول بنیادین فقط مختص برنامه‌های قرآنی نیست بلکه برای همه برنامه ها است این برنامه دقیقا تفاوت آموزش و پرورش ایران اسلامی را با آموزش و پرورش همه کشورهای دیگر نشان می‌دهد.

صیادی افزود: تحول بنیادین حیات طیبه را از فرهنگیان طلب می‌کند. این موردی است که در سند تحول بنیادین به آن تاکید شده چرا که حیات طیبه تنها آیه قرآن است. اگر ما بتوانیم سراسر قرآن را خلاصه کنیم و به دانش آموزان به قدر تشنگی شان بچشانیم، ماموریت خود را انجام داده ایم.

این مقام مسئول در دستگاه تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی اظهار کرد: برای آموزش قرآن باید تشنگی ایجاد کنیم چرا که تشنگی باعث می‌شود تا دانش آموز با قرآن انس پیدا کرده و به آن عمل کند. بخشنده و مهربان بودن در شروع قرآن است و ما باید بعد آموزش این مورد، شکر کردن را به دانش آموزان آموزش دهیم و آن‌ها را شاکر بار بیاوریم. اگر شاکر نباشند یعنی با قرآن فاصله داریم.

صیادی خاطرنشان کرد: اگر در این موارد ضعف دیده شود به معنی این است که قرآن در آموزش ما در حاشیه است. یکی از ایراد‌های اساسی این جلسه عدم حضور پرنور قاریان قرآن است، هر کمیته باید چند نفر قاری قرآن داشته باشد ما باید آنها را تشویق کنیم و به آنها اجازه ایفا نقش دهیم. اگر رستگاری می‌خواهیم در قرآن است، اگر بخواهیم جهاد تبیین را انجام دهیم به وسیله قرآن می‌توانیم آن را به مرحله عمل برسانیم چرا که قرآن تبیین کننده خلقت است.

صیادی تشریح کرد: قرآن تبیین کرده است که انسان چه نیازهایی دارد. فاصله از قرآن، فاصله ما از خانواده را نشان می‌دهد. این مورد به همه مواردی چون احسان، نیکی، برائت، پاداش، قهر وازدواج و... دلالت می‌کند. ما با انجام دادن این برنامه فاخر ضمن اینکه اوقات فراغت دانش آموزان را غنی سازی می‌کنیم آنها را دارای مهارت قرآنی و سبک زندگی می‌کنیم چرا که به این مورد در بیانیه گام دوم انقلاب هم اشاره شده است.

صیادی در پایان خاطرنشان کرده و گفت: برای اینکه امام (ره) و شهدای انقلاب و به ویژه دانش آموزان را بی نصیب نکنیم، یک ختم قرآن داشته باشیم تا اینکه بتوانیم به واسطه قرآن کمکی برای نابودی استکبار جهانی بکنیم.

ما به آموزش و پرورش نگاه تربیتی داریم

همچنین در ادامه این جلسه نیز، رییس اداره قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: کار مسابقات قرآنی حرفی نیست، بلکه تربیتی است و ما به آموزش و پرورش نگاه تربیتی داریم.

غلامرضا محبوبی فر در پایان خاطرنشان کرده و گفت: مسابقات قرآنی و... در سطح کشور، بالاترین سطح مسابقات را دارا است. باید کاری کنیم که قرآن از مهجوریت بیرون آید و دانش آموز در این مهجوریت نباشد و همه از این مسابقات آگاه باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار