مدیرعامل خبرگزاری پانا خبر داد

افزایش دانش‌آموز خبرنگاران پانا به 70 هزار نفر؛ ماموریت کنونی پانا تمرکز بر مسائل تربیتی و آموزشی است

خبرگزاری پانا رسانه دانش‌آموزان و فرهنگیان است

تهران (پانا) - مدیرعامل خبرگزاری پانا از برنامه‌ریزی برای افزایش تعداد دانش‌آموزان خبرنگار به 70 هزار نفر در آینده نزدیک خبر داد و ماموریت کنونی پانا را تمرکز بر مسائل تربیتی و آموزشی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۹۱۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش دانش‌آموز خبرنگاران پانا به 70 هزار نفر؛ ماموریت کنونی پانا تمرکز بر مسائل تربیتی و آموزشی است

فرشته مرادی در نشست دو روزه مدیران سازمان دانش‌آموزی سراسر کشور که در مشهد مقدس در حال برگزاری است، اظهار داشت: ماموریت کنونی پانا این است که موضوعات تربیتی و آموزشی را در کانون توجه قرار دهد و بیش از هر چیز به تولید محتوای تاثیرگذار در زمینه آموزش و پرورش بپردازد.

وی با یادآوری رسالت رسانه‌ای خبرگزاری پانا افزود: از مدیران استانی سازمان دانش‌آموزی می‌خواهم که پانا را در نقش روابط عمومی برای مجموعه‌های مختلف ندانند و در استان‌های خود طوری فعالیت کنند که پانا بتواند صدای دانش‌آموزان و فرهنگیان سراسر کشور باشد.

مدیرعامل خبرگزاری پانا تصریح کرد: ما یک خبرگزاری هستیم و شما نماینده ما در استان‌ها محسوب می‌شوید. بنابراین پانا رسانه رسمی کشور است، نه روابط عمومی اشخاص و نهادهای مختلف. بر همین اساس، تمرکز اصلی ما بر تولید محتوا با محوریت آموزش و پرورش است و باید همین مسیر را ادامه دهیم.

* نقشه راه پانا در اختیار رابطان استانی قرار گیرد

مرادی با تاکید بر ضرورت دیده شدن روایت‌های معلمان و دغدغه‌های دانش‌آموزان در اخبار استانی این خبرگزاری، ادامه داد: در دوسال گذشته با ایجاد هشتگ مدافعان آموزش، اتفاق خوبی در زمینه انعکاس تلاش‌های معلمان افتاد و در برخی استان‌ها کارهای ارزشمند و ماندگاری به ثبت رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار افزایش تعامل سازنده بین مدیران هر استان و رابطان پانا در آن استان شد و اظهار داشت: آنچه در سازمان دانش‌آموزی و خبرگزاری پانا به عنوان برنامه یکساله تدوین می‌شود، در حقیقت نقشه راه این رسانه است و حتما باید رابطان پانا در استان‌های مختلف در جریان این نقشه راه قرار گیرند و از آن مطلع باشند. اما بعضا مشاهده می‌شود که این اطلاعات حیاتی در اختیار رابط ما قرار نمی‌گیرد. بنابراین خواهش من از مدیران استانی سازمان، توجه به این نکته مهم است.

* قطع همکاری با رابطان توانمند، خسارت است

این فعال رسانه‌ای همچنین با دفاع از حقوق رابطان توانمند و فعال پانا در استان‌‌های مختلف و انتقاد از کنار گذاشتن آنها گفت: این رابطان چندین سال در استان خود تلاش کرده‌اند و یک سرمایه مادی و معنوی برای رشد و تعالی آنها صرف شده است اما در موارد متعددی شاهد کنار گذاشتن این افراد توسط مدیران استانی سازمان دانش‌آموزی بوده‌ایم. این درحالی است که تغییر یک فرد توانمند با سال‌ها سابقه و تجربه، خسارت بزرگی برای مجموعه سازمان محسوب می‌شود.

مرادی تاکید کرد: خبرگزاری پانا در حقیقت، آینه سازمان دانش‌آموزی است و مدیران استانی باید به نگهداشت و حفظ نیروهای موثر این رسانه در استان خود توجه داشته باشند.

مدیرعامل خبرگزاری پانا با اشاره به فعالیت 300 مدرس کشوری برای آموزش و تربیت دانش‌آموز خبرنگاران در استان‌های مختلف افزود: به زودی دوره آموزشی پیشرفته تربیت مدرس برای این 300 نفر برگزار خواهد شد. همچنین قرار است تعداد دانش‌آموز خبرنگاران با 10 هزار نفر افزایش، از 60 به 70 هزار نفر برسد.

وی تصریح کرد: بر این اساس، 60 دانش‌آموز خبرنگاری که پیشتر همکار پانا بوده‌اند آموزش‌های تکمیلی را دریافت خواهند کرد و 10 هزار نفر دیگر که به تازگی وارد خانواده بزرگ پانا می‌شوند، از آموزش‌های مقدماتی بهره‌مند خواهند شد.

مرادی از حاضران در این نشست خواست برای دیده شدن هرچه بیشتر فعالیت دانش‌آموز خبرنگاران به منظور تشویق و ترغیب آنها تلاش کنند و زمینه‌های فعالیت بیشتر این خبرنگاران را فراهم سازند.

مدیرعامل خبرگزاری پانا گفت: دانش‌آموز خبرنگار ما باید بدون مشکل به رابط پانا در استان خود دسترسی داشته باشد اما بعضا گزارش می‌شود که این دسترسی به سادگی امکان‌پذیر نیست و چنین موضوعاتی موجب دلسردی دانش‌آموز از کار خبرنگاری می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش سرعت ارسال اخبار استانی افزود: تعدادی از استان‌ها نتوانسته‌اند از نظر تعداد و سرعت اخبار ارسالی، موفق عمل کنند و ادامه این روند از نظر اصول حرفه‌ای، پسندیده نیست.

مرادی همچنین با اشاره به برنامه ویژه سازمان دانش‌آموزی برای معرفی 313 تن از مفاخر ملی هر استان، خواستار مشارکت و سهیم شدن استان‌ها در این پروزه ملی و فرهنگی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار