در گفتگوی پانا با مهران اسدی مدیر منابع انسانى آموزش و پرورش اصفهان

شرکت ۳۶۰۰ نفر در فرآیند مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش استان اصفهان

اصفهان (پانا) - مدیر منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت نگرش ما، نگرش معلمانه است و تلاش داریم در مصاحبه فردی که صلاحیت های معلمی را دارد، انتخاب کنیم.

کد مطلب: ۱۲۹۱۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد
شرکت ۳۶۰۰ نفر در فرآیند مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش استان اصفهان

مهران اسدی مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفتگو با پانا گفت: : «فرآیند مصاحبه پذیرفته شدگان آزمون استخدامی در حال انجام است. در اردیبهشت ماه امسال آزمونی برگزار شده است و ما قرار است از بین پذیرفته شدگان آن آزمون افرادی را که قابلیت معلمی دارند، انتخاب کنیم. تعداد افراد معرفی شده به بخش مصاحبه، سه برابر تعداد افرادی است که در نهایت پذیرفته خواهند شد.»

وی همچنین با اشاره به رویکرد ویژه آموزش و پرورش در انتخاب معلمان، بیان داشت: «رویکردی که برای پذیرفته‌شدگان داریم، این است که این افراد قرار است ۳۰ سال در آموزش و پرورش به عنوان معلم خدمت کنند. در واقع ما نمی خواهیم صرفا کارمند انتخاب کنیم؛ نگرش ما، نگرش معلمانه است و تلاش داریم که هر فردی که صلاحیت های معلمی را دارد، انتخاب کنیم. این افراد را در زمینه مهارت‌های مربوطه آموزش می دهیم و صلاحیت های حرفه ای آنها ارتقاء پیدا می کند اما آن پایۀ اولیه و بن مایه شخصیتی و مهارتهای اولیه معلمی و روانشناسی مورد بررسی قرار میگیرد.»

مدیر منابع نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان تاکید کرد: «امسال در هر اتاق مصاحبه، چهار مصاحبه گر داریم که هر کدام، فرد مصاحبه شونده را در حیطه تخصصی خود، مورد سنجش قرار می دهند. یکی در زمینه مباحث روانشناسی، فرد دیگری در زمینه علوم تربیتی و روشهای معلمی و تدریس، یکی در زمینۀ تخصصی شغلی، (مثلا اگر شخصی قرار است معلم ریاضی بشود، او را در حوزه ریاضیات مورد ارزیابی قرار می دهد) و شخص دیگری هم با رویکرد دینی و پرورشی مصاحبه گر را مورد سنجش قرار می دهد. همچنین یک نفر هم به عنوان «مسئول گزینش» در اتاق قرار دارد و بدون اینکه سؤالی بپرسد، فرآیند گزینش را بررسی و نظارت می کند.»

او در پایان سخنان خود، ابراز داشت: «در این آزمون تا این لحظه حدود سه هزار و ششصد و چهار نفر در مرحله اول، تعداد افراد پذیرفته شده هستند که این ها را مورد بررسی قرار دادیم. اعلام نتایج این آزمون به زمان اعلام نتایج از طرف سازمان سنجش مؤکول می شود. امتیازی که از مصاحبه فرد احصاء می شود، ۳۰ درصد از امتیاز فرد و امتیاز علمی، ۷۰ درصد از امتیاز فرد را تشکیل می دهد و با درنظرگیری این دو امتیاز، امتیاز نهایی فرد معین می شود و به سازمان سنجش ارائه می شود.»

خبرنگار: مهدی صادقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار