وزیر کشور تاکید کرد؛

بهره‌مندی اتباع خارجی مجاز از خدمات بانکی

تهران (پانا) - وزیر کشور تکمیل فرایند ثبت‌نام اتباع خارجی در طرح سرشماری را ضروری دانست و گفت آن‌هایی که در طرح سرشماری شرکت کرده‌اند، از خدماتی چون امور بانکی بهره‌مند می‌شوند.

کد مطلب: ۱۲۹۱۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌مندی اتباع خارجی مجاز از خدمات بانکی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی روز یکشنبه در نشست کمیسیون سامان‌دهی اتباع و مهاجران خارجی که در وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: ساماندهی و شناسایی اتباع خارجی باید به صورت جدی برای شناخت درست از ظرفیت‌های آنها دنبال شود. از این رو، باید محل زندگی و فعالیت اقتصادی اتباع خارجی مشخص باشد تا سیاست‌گذاری دقیقی در حوزه‌های مختلف انجام شود.

وزیر کشور تکمیل فرایند ثبت نام اتباع خارجی در طرح سرشماری را ضروری دانست و گفت: با هماهنگی دستگاه قضایی با اتباعی که در طرح سرشماری شرکت نکرده‌اند، برخورد قانونی می‌شود.

وحیدی تاکید کرد: جلوی حرکت انبوه اتباع افغانستانی به سمت مرزهای کشور با هماهنگی مسئولان افغانستانی باید گرفته شود و در این خصوص مذاکرات و پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

وی همچنین به ضرورت جلب حمایت‌های موثر کمیساریای عالی پناهندگان برای تحصیل فرزندان اتباع افغانستانی اشاره کرد و گفت: عدد واقعی اتباع خارجی مقیم در کشور برای جلب حمایت‌های مؤثرتر به کمیساریای عالی پناهندگان ارائه شود.

وزیر کشور تصریح کرد: از دید دولت ایران، حضور آنهایی که در طرح سرشماری ثبت‌نام نکرده‌اند، غیر قانونی است و آنهایی که در این طرح شرکت کرده‌اند، از خدماتی چون امور بانکی بهره‌مند می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار