وزیر کشور:

بازسازی منازل تخریب‌‌شده در زلزله هرمزگان با جدیت دنبال می‌شود

تهران (پانا) - وزیر کشور با اشاره به زلزله روز گذشته هرمزگان گفت بازسازی خانه‌هایی که تخریب شده است با جدیت دنبال خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۹۱۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد
بازسازی منازل تخریب‌‌شده در زلزله هرمزگان با جدیت دنبال می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه شهر هوشمند در مصلی تهران در جمع خبرنگاران افزود: فعالیت در حوزه شهر هوشمند، یک کار راهبردی است و امروز شرکت های بزرگ و دانش‌بنیان زیادی در این عرصه فعالیت دارند. نمایشگاه امروز دو بخش دارد، یک بُعد فناورانه که شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و یک بخش دیگر در حوزه حکمرانی است و ساز و کار به‌ هم پیوستن این خدمات برای ارائه بهترین خدمات در سطح شهرها است.

وحیدی اضافه کرد: این دو مجموعه باید بهم بپیوندند تا فرایند شهر هوشمند به خوبی شکل بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: برگزاری این دست نمایشگاه می‌تواند به فرایند شکل‌گیری ‌هر چه موثرتر شهر هوشمند کمک کند.

وزیر کشور در خصوص حمایت دولت از شکل‌گیری شهر و روستای هوشمند هم گفت: این نمایشگاه با پیگیری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور که بخشی از وزارت کشور است، برگزار شده و به سهم خود به دنبال توسعه و حمایت این شرکت‌ها هستیم.

دکتر وحیدی افزود: این اقدام برای آن است که این شرکت‌ها خودشان را تقویت کنند و در صحنه عمل هم از ظرفیت آنها بهترین بهره گرفته شود.

وی ادامه داد: به همه استان‌ها و شهرداری‌ها ابلاغ شده که از ظرفیت‌ها حداکثر استفاده را داشته باشند و قرار است بین آنها مسابقاتی با هدف تقویت این حوزه برگزار شود و شرکت‌های پیشرو تشویق خواهند شد.

وزیر کشور درخصوص قانون گذاری در حوزه خودروهای هوشمند هم اظهار کرد: شهر هوشمند ابعاد متنوعی دارد و یک مرحله از آن همین موضوع خودروی هوشمند است. باید به لحاظ فناورانه در حوزه خودروی هوشمند، سرمایه گذاری جدید داشته باشیم و از این ظرفیت به شکل موثری بهره بگیریم.

وحیدی خاطرنشان کرد: در نظر داشته باشیم که شهر هوشمند یک موضوع صفر و صدی نیست و یک جریانی است که باید مرتب تکامل و تقویت یابد.

وزیر کشور همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص بازدید از مناطق زلزله زده استان هرمزگان گفت: شهروندان بخش‌هایی از استان هرمزگان دچار زلزله شدیدی شدند، به ویژه در منطقه بین بندر خمیر و بندر لنگه و همچنین تعدادی از روستاها در این بین هم درگیر زلزله شده بودند و آسیب‌ها و خساراتی رخ داد.

وحیدی ادامه داد: تلفات جانی و مالی زلزله اخیر پایین بود و البته از جان باختن پنج نفر از شهروندان غمگین هستیم و به خانواده این عزیزان تسلیت عرض می‌کنیم.

وی درخصوص فرایند امدادرسانی هم گفت به لطف خدا به موقع همه دست‌اندرکاران دستگاه‌های ذی‌ربط در محل حاضر شدند و اقدامات خوبی انجام شده بود. بلافاصله هم آواربرداری آغاز و امکانات خدماتی، رفاهی، تغذیه و اسکان اضطراری مهیا شد.

وزیر کشور افزود هم اکنون اسکان موقت در حال انجام است و ان‌شاءالله بازسازی خانه هایی که تخریب شده است با جدیت دنبال خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار