حسین امیرعبداللهیان

تهران و قاهره تاکنون مذاکره مستقیمی نداشته‌اند

تهران (پانا) - وزیر امورخارجه کشورمان با بیان اینکه تاکنون مذاکره مستقیمی با طرف مصری صورت نگرفته است، اظهار داشت مصر کشور مهمی در جهان اسلام است و توسعه روابط بین تهران و قاهره را به نفع دو ملت است.

کد مطلب: ۱۲۹۱۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد
تهران و قاهره تاکنون مذاکره مستقیمی نداشته‌اند

‌حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان مهمترین دستاورهای سفر خود به سوریه را تشریح کرد.

امیرعبداللهیان گفت: سفر اخیر من به سوریه در جریان سفر اخیر بشار اسد به تهران و گفت و گو های وی با رییس جمهور کشورمان انجام شد.

وزیر امور خارجه افزود: پیشرفت‌های خوبی در بخش‌هایی از توافق انجام شده بود و قرار شد برخی از موارد را من و همکارم وزیر امور خارجه سوریه دنبال کنیم.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: همچنین روسای کمیسیون‌های مشترک در کوتاه‌ترین زمان قرار است کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را برگزار کنند.

وی عنوان کرد: درخصوص موضوعاتی متنوع بیش از دو ساعت با بشار اسد گفت‌وگو داشتیم یکی از ماموریت‌های مهم ما در این مقطع، بررسی مساله احتمال عملیات ویژه نظامی ترکیه در بخش‌هایی از مناطق سوریه است که در سفر چند روز پیش به ترکیه این موضوع را در دستور کار داشتیم.

وزیر امور خارجه بیان کرد: تهران تلاش می‌کند این بحران و مشکلی که میان دو کشور وجود دارد از مسیر سیاسی به نتیجه برسد و توسل به جنگ را مردود می‌دانیم.

امیرعبداللهیان اظهار کرد: ما توافق کردیم همه پرونده‌های تجاری و اقتصادی و پرونده همکاری‌های گردشگری که میان دو کشور موجود است را فعال کنیم.

وی افزود: امیدوار هستم نتایج این سفر و توافقاتی که انجام شد در راستای منافع دو ملت مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وزیر امور خارجه در پاسخ سوالی درباره مذاکرات ‌ایران‌ و مصر در بغداد گفت: ما هنوز مذاکره ای را برای پیشرفت و توسعه روابط به طور مستقیم با طرف مصری نداشته ایم اما برخی تلاش‌ها در جریان است که در چارچوب همکاری های بین کشورهای اسلامی تهران و قاهره هم روابط‌شان به حالت طبیعی برگردد.

امیرعبداللهیان بیان کرد: ما اکنون در قاهره دفتر حفاظت منافع داریم و متقابلا طرف مقابل هم در تهران دفتر حفاظت منافع دارد. توضیح من ناظر بر این مساله است که مصر کشور مهمی در جهان اسلام است و ما روابط طبیعی و رو به توسعه‌ تهران و قاهره را به نفع دو کشور و دو ملت و منطقه می‌دانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار