در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان مطرح شد:

روایت ناگفته شهید زنده هفت تیر از خاطره رهبر معظم انقلاب درباره ترور ایشان

اصفهان (پانا) - آیت الله قدرت‌الله نجفی قمشه‌ای، از بازماندگان هفت تیر در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان به بیان نکاتی در مباحث مختلف پرداخت.

کد مطلب: ۱۲۹۱۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
روایت ناگفته شهید زنده هفت تیر از خاطره رهبر معظم انقلاب درباره ترور ایشان

آیت‌الله قدرت‌الله نجفی قمشه‌ای، از بازماندگان هفت تیر در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: خود شهید بهشتی نیز فعالیت خود را از آموزش و پرورش قم شروع کردند و پیش از انقلاب، با حضور در یک دبیرستان، بر این نکته تأکید داشت که باید به جوان‌ها توجه ویژه کرد.

وی افزود: بهشتی نمرده است، چرا که امام خمینی فرموده‌اند که بهشتی یک ملت است و مقام معظم رهبری در تبیین شخصیت شهید بهشتی مردی بی‌بدیل، کم‌نظیر، نخبه، خدمتگزار به نظام بود.

نجفی تصریح کرد: زمانی که حدود 300 شهید قرار بود در اصفهان تشییع شود؛ شهدایی که صدام پلید برای آن‌ها تله انفجاری گذاشته بود و در آتش سوخته بودند.

این پیشگام انقلاب اسلامی ادامه داد: بنده در دور اول مجلس، حضور داشتم و برای تشییع این شهدا به همراه آقای ناطق نوری برای تشییع این شهدا به اصفهان آمدیم.

وی تصریح کرد: وقتی به اصفهان رسیدیم و به محل تشییع شهدا رفتیم، هنگام مشاهده جنازه‌های سوخته، به شدت متاثر شدم.

نجفی خاطرنشان کرد: پس از تشییع با حال منقلب به تهران برگشتم و شتابان به دیدار شهید بهشتی رفتم و به وی گفتم که من هیچ چیزی جز شهادت نمی‌خواهم و از شما به عنوان استاد سیاسی خودم اذن می‌خواهم.

نجفی گفت: به واسطه ارتباط نزدیک و صمیمی شهید بهشتی با بنده، وی با صراحت به من گفت که به مجلس بازگرد که نیاز به حضور شما در آنجا مبرم است.

جانباز حادثه 7 تیر بیان کرد: شهید بهشتی در پاسخ به من گفت که اگر بمانی و شهید نشوی و با جدیت به مردم خدمت کنی و در این خدمت آنقدر صمیمی شوی که خون از جگرت جاری شود و در این راه، بمیری من روی کاغذ و قلم خواهم نوشت که تو اجر شهید را کسب خواهی کرد.

وی تصریح کرد: ایستادن، خدمت کردن و خون از جگر رفتن در راستای این حرکت بسیار ارزشمند است.

نجفی گفت: ششم و هفتم تیرماه لطف خداست که بر ما پیش آمده است؛ البته شش تیر لطف خدا بر جهان اسلام درباره رهبر عظیم‌الشان انقلاب است.

وی درباره دیدار خود با مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: ایشان در بیان حادثه شش تیر فرمودند که من خاطرات زیادی از ششم تیر دارم که یکی از آن‌ها این بود که در حادثه ششم تیر در مسجد ابوذر زمانی که بمب در مقابل قلبم منفجر شد، بر زمین افتادم و خون از بدنم جاری شد به طوری که سه بار تا زمان انتقال به بیمارستان از هوش رفتم که هربار آن از بودن در این عالم مأیوس شدم اما خدا خواست و زنده ماندم.

نجفی ادامه داد: دانشگاه و آموزش و پرورش بسیار مهم است، به طوری که اگر تمام وقت خود را برای تربیت انسان بگذارید و تربیت اسلامی داشته باشید، بسیار ارزشمند است.

این جانباز دفاع مقدس خاطرنشان کرد: وقتی دانش‌آموز دبیرستانی می‌خواهد شیمی بخواند، باید به جنبه‌های مختلف معنوی علوم نیز توجه شود.

وی افزود: معلمان و اساتید دانشگاه نیز باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و معلمان در رشته‌های مختلف باید جنبه‌های معنوی و الهی دین را در تدریس خود در نظر بگیرند.

نجفی خاطرنشان کرد: خداشناسی در غایت و هدف اصلی تربیت قرار گیرد و ما باید به دنبال دانشگاه و مدرسه علمی باشیم.

این یادگار انقلاب اسلامی افزود: تمام دغدغه بزرگان دین از جمله آیت‌الله طباطبایی به عنوان نویسنده تفسیرالمیزان، تعلیم و تربیت اسلامی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار