ساماندهی تیم‌های نظارتی دامپزشکی ویژه عید قربان

بیرجند (پانا) - معاون سلامت دامپزشکی استان خراسان جنوبی گفت برای کنترل بهداشتی کشتار دام‌های قربانی و تامین بهداشت عمومی، دامپزشکی استان به‌طور فعال ناظر ذبح شرعی در روز عید قربان در کشتارگاه‌ها و ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها و میادین عرضه دام مجاز آماده ارائه خدمات به همشهریان هستند.

کد مطلب: ۱۲۹۱۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
ساماندهی تیم‌های نظارتی دامپزشکی ویژه عید قربان

محمدعلی بخشی، معاون سلامت دامپزشکی استان خراسان جنوبی گفت: در راستای کنترل بهداشتی کشتار دام‌های قربانی و تامین بهداشت عمومی، دامپزشکی استان به طور فعال با ۲۷ تیم ثابت و ۳۲ تیم سیار شامل ۲۶ دامپزشک، ۶۲ بازرس بهداشت گوشت و ۱۴ نفر ناظر ذبح شرعی در روز عید قربان در کشتارگاه‌ها و ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها و میادین عرضه دام مجاز آماده ارائه خدمات به همشهریان هستند.

بخشی از هم استانی‌ها درخواست کرد برای جلوگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، خصوصا تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، دام‌های قربانی خود را فقط از مراکز عرضه دام تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه و از خرید دام زنده از کنار معابر عمومی و افراد غیرمجاز خودداری کنند.

وی گفت: ذبح دام باید صرفا در کشتارگاه‌های دام استان و زیرنظر ناظر بهداشتی و شرعی انجام شود.

معاونت سلامت دامپزشکی استان گفت: برای جلوگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو گوشت تازه دام نذری قبل از مصرف ۲۴ ساعت در دمای یخچال (صفر تا چهار درجه) نگهداری و در هنگام تکه کردن گوشت یا شستشوی آن حتما از دستکش استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار