‌الکاظمی امروز مقامات سعودی را از نتایج سفرش به تهران مطلع می‌کند

تهران (پانا) - یک منبع عربی اعلام کرد که نخست وزیر عراق قرار است امروز سفری به ریاض داشته باشد و مقامات ارشد سعودی را از نتایج سفر اخیرش به تهران مطلع کند.

کد مطلب: ۱۲۹۱۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد
‌الکاظمی امروز مقامات سعودی را از نتایج سفرش به تهران مطلع می‌کند

‌به گزارش‌ رای الیوم، یک منبع دیپلماتیک در ریاض اعلام کرد که قرار است مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق امروز(یکشنبه) به شهر جده عربستان برود و با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و دیگر مقامات ارشد این کشور دیدار کند.

این منبع در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان گفت: الکاظمی نتایج سفر اخیر خود به ایران و موضع ایران نسبت به مذاکرات با عربستان که مقدمه‌ای برای بالا بردن سطح این مذاکرات و حل اختلافات میان دو کشور و در نهایت بازگشت کامل روابط دیپلماتیک میان دو کشور است را با مقامات سعودی در میان خواهد گذاشت.

این منبع که خواستار عدم فاش شدن نامش شده است در ادامه تاکید کرد که پاسخ تهران به مطالبات عربستان و در راس آن ها پایان دادن به آن چه دخالت در امور داخلی کشورهای عربی و همچنین پایان دادن به تشکیل نیروهای نیابتی در این کشورها که ثبات و امنیت منطقه را تهدید می کند، عنوان شده و همچمین اثبات عملی این امر می تواند روابط درست و سالم و مبتنی بر احترام متقابل که به سود ملت‌های منطقه است را ایجاد کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار