رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران:

حوزه امنیت سایبری، یکی از مهمترین حوزه‌های مورد توجه شرکت فرودگاه‌ها است

تهران (پانا) - معاون وزیر راه، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد که امروز بیشترین هزینه‌های شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در حوزه امنیت سایبری انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۹۱۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
حوزه امنیت سایبری، یکی از مهمترین حوزه‌های مورد توجه شرکت فرودگاه‌ها است

به گزارش وزارت راه و شهرسازی؛ حمیدرضا سیدی، معاون وزیر راه، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در آیین تکریم و معارفه مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان، اظهار کرد: امروز دیگر تهدیدهای سخت برای دشمن امکان پذیر نیست و دست به تهدیدهای نرم و نرم افزاری زده و به همین دلیل باید زیرساخت‌های امنیتی و سایبری فرودگاه‌ها را توسعه دهیم.

وی ادامه داد: توسعه امنیت سایبری مهمترین نیاز امروز فرودگاه اصفهان است که باید با کمک همه به ویژه اعضای کمیته امنیتی فرودگاه پیگیری های لازم در این زمینه انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بسیاری از سامانه‌های فرودگاه اصفهان بهسازی و بازسازی شده اما بخش‌هایی هم نیاز به نوسازی و بازسازی دارد که در دستور کار قرار دارد و به مرور و همزمان با توسعه فیزیکی بخش‌های مختلف، زیرساخت‌های تاسیساتی فرودگاه هم توسعه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: اقدامات و خدمات جهادی خوبی در فرودگاه اصفهان در سخت‌ترین شرایط تحریم، فشارهای اقتصادی و سایر مشکلات دیگر محقق شده است و فضای مناسب و وضعیت استانداردی برای خدمات رسانی به مسافران فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان را که یک فرودگاه مشترک با نیروی هوایی می باشد را از فرودگاه‌های بزرگ و مهم کشور دانست و گفت: این فرودگاه پشتیبان فرودگاه‌های حضرت امام(ره)، مهرآباد، مشهد و شیراز بوده که پروازهای دایورتی را در زمان بحران پذیرش می کند.

‌سیدی گفت: بیشترین منبع درآمد فرودگاه‌ها در گذشته از پروازهای عبوری بود که این پروازها در دو سه سال گذشته به نصف رسید و بطور تقریبی کرونا، درآمد فرودگاه‌ها را به نزدیک صفر رساند اما توسعه این فرودگاه در این شرایط هم متوقف و تعطیل نشد و همچنان ادامه دارد.

وی در پایان با اشاره به این که برنامه های توسعه این فرودگاه برای سه تا چهار سال آینده می باشد افزود: ظرفیت ایجاد شده در فرودگاه اصفهان در حال حاضر نه تنها پاسخگوی نیازهای فعلی منطقه است، بلکه در صورت افزایش دو برابری مسافر و پرواز هم این ظرفیت جوابگو خواهد بود و در صورتی که ناوگان هوایی کشور توسعه پیدا کند باید به فکر توسعه ترمینال‌ها و سامانه های این فرودگاه باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار